صعود آلت کوین‌ها در پی افزایش ۵ هزار دلاری بیت کوین

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در تاریخ ۲۹ ژانویه و پس از آن که ایلان ماسک (Elon Musk)، ثروتمندترین مرد جهان، نماد بیت کوین (BTC) را به صفحه توئیتر خود اضافه کرد، قیمت این ارز دیجیتال در عرض چند دقیقه بیش از ۵ هزار دلار افزایش یافت.

در پی این اقدام ایلان ماسک و تبلیغ عمومی بیت کوین توسط او، قیمت این ارز دیجیتال تا ۳۸ هزار دلار افزایش یافت.

در حال حاضر، ارز دیجیتال بیت کوین با قیمت ۳۷،۳۴۴ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی کوین‌بیس (Coinbase)
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی کوین‌بیس (Coinbase)

در این میان، حجم استیبل کوین‌های سرازیر شده به سمت صرافی‌ها نیز به بالاترین رقم تاریخی خود رسیده و از ۴٫۷ میلیارد دلار فراتر است. در کنار افزایش استیبل کوین‌های ذخیره‌ شده در صرافی‌ها، به نظر می‌رسد تعداد تراکنش‌های ورودی این دارایی‌ها به صرافی‌ها نیز در حال افزایش است.

افزایش جریان ورودی استیبل کوین‌ها، معمولا به عنوان یک کاتالیزور کوتاه مدت برای بیت کوین در نظر گرفته می‌شود و نشان می‌دهد که سرمایه‌های حاشیه‌ای دوباره به بازار بیت کوین سرازیر شده‌اند. رالی صعودی بیت کوین در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی نیز با افزایش جریان ورودی استیبل کوین‌ها به بازار، آغاز شده بود.

رشد قابل توجه آلت ‌کوین‌ها!

همزمان با صعود قیمت بیت کوین، آلت کوین‌ها نیز عملکرد چشمگیری را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال

در این میان، برجسته‌ترین عملکرد مربوط به دوج کوین (DOGE) است که طی هفته گذشته، بیش ۴۷۰ درصد رشد داشته است. این ارز دیجیتال، در حال حاضر با قیمت ۰٫۰۶ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۳۸۲ درصد افزایش یافته است.

نمودار هفتگی قیمت ارز دیجیتال دوج کوین

ارز دیجیتال محبوب و مبتنی بر مِم (meme- طنز) دوج کوین، با بهره‌مندی از حمایت جامعه ۳ میلیون نفری یک گروه فعال در ردیت (Reddit) به نام r/WallStreetBets، توانست رکورد جدیدی را ثبت کند و حتی برای مدتی، برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ میلادی در جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار قرار بگیرد. افزایش فعالیت‌های اجتماعی مربوط به دوج کوین، با توئیتی از سوی ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا (Tesla) و مدیر عامل سابق دوج کوین نیز تقویت شد.

اندکی پس از آن، بحث و گفتگوها در مورد احتمال افزایش قیمت دوج کوین به ۱ دلار آغاز شد. بر اساس داده‌های دِتای (TheTIE)، حجم توئیت‌های مربوط به دوج کوین از بیت کوین نیز پیشی گرفت. این اولین باری است که حجم توئیت‌های مربوط به یک آلت کوین، برای ۲۴ ساعت بیشتر از توئیت‌های مربوط به بیت کوین است.

قیمت دوج کوین در مقابل حجم توئیت‌های مربوط به آن

علاوه بر دوج کوین، همزمان با افزایش قیمت بیت کوین، سایر آلت کوین‌ها و به ويژه ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار نیز با رشد ۳ تا ۲۰ درصدی قیمت همراه بودند. به عنوان مثال، استلار (XLM) حدود ۱۹٫۵ درصد و اتریوم (ETH) حدود ۵٫۲۲ درصد افزایش قیمت داشتند.

در حال حاضر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال، ۱٫۰۶ تریلیون دلار و میزان تسلط بیت کوین بر بازار نیز، برابر با ۶۴٫۴ درصد است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments