پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تخصصی؛ توسعه‌ساز زیست بوم فناوری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در دنیای امروز رسانه به عنوان یکی از کلیدی‌ترین عناصر مؤثر در زیست‌بوم‌های مختلف اقتصادی شناخته می‌شود. در حوزه فناوری اطلاعات که به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیست‌بوم‌های توسعه‌ای در اقتصاد به شمار می‌رود، غالباً فضای رسانه و ارتباطات رسانه‌ای و شبکه‌ای در میان فعالان این حوزه کمتر به چشم می‌خورد. فعالان زیست‌بوم ترجیح می‌دهند به دور از رسانه فقط به فعالیت‌های خود بپردازند که این امر ممکن است به موازی‌کاری، اتلاف هزینه و عدم هم‌افزایی در زیست بوم منجر گردد.
کمرنگ بودن ارتباطات شبکه‌ای در زیست بوم فناوری اطلاعات موجب کاهش ورود پروژه‌های با گردش مالی بالا می‌گردد. هر زیست بومی باید در کنار فعالیت‌های جاری و مستمر خود تأمل ویژه‌ای بر موضوع رسانه داشته باشد. بدون حضور رسانه زحمات ذی‌نفعان آن اکوسیستم منعکس نمی‌گردد.
دنیای جدید، دنیای تصویرسازی است و این رسانه است که می‌تواند تصویرسازی را بر فکر و ذهن مخاطبان ما داشته باشد.
از رسانه‌های عمومی که بگذریم، رسانه‌های تخصصی در ایجاد این ارتباط و اطلاع‌رسانی میان عناصر فعال  زیست بوم فناوری، نقش جدی‌تری ایفا می‌کنند. این رسانه‌ها با پوشش اخبار و اطلاعات تخصصی، افراد و ذی‌نفعان زیست بوم را از حال یکدیگر مطلع و به هم‌افزایی آنان کمک می‌کنند.
در استان قم، فاواگفت به عنوان تنها پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فناوری اطلاعات استان قم توانسته است تا حدود زیادی در این مسیر گام بردارد. این پایگاه تخصصی از طریق وب سایت و کانال‌های ذیل قابل دسترس است.
وب سایت:
Favagoft.ir

پیام‌رسان‌ها:
Favagoft

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments