باج ۷۰ میلیون دلاری بیت کوین توسط باند باج افزار REvil!

زمان مطالعه: 2 دقیقه
باند باج افزار REvil در ازای رمزگشایی بیش از یک میلیون سیستم آلوده، درخواست 70 میلیون دلار بیت کوین داشت.

در گزارشی از U.Today بیان شده است که هزاران کسب و کار، اواخر هفته در روز استقلال، با یک حمله به زنجیره‌ی تامین شرکت نرم‌افزاری Kaseya تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

کاربران مخرب توانستند روی سرورهای VSA که برای مدیریت کامپیوترهای راه دور استفاده می‌شود اثر بگذارند و از نقطه ضعف آنها سوء استفاده کنند.

در ابتدا REvil از قربانیان خود خواست که مبلغ 45000 دلار مونرو به آنها بپردازند، اما پس از آن نظر آنها عوض شد و خواسته‌های جدیدی داشتند.

حادثه Kaseya باعث شده است که بازار ارزهای دیجیتال در کانون توجه قرار گیرد. به تازگی اریک سوالول (Eric Swalwell )، نماینده دموکرات، از کنگره خواسته است تا زوایای مختلف این هک را بررسی کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا، پیش از اینكه REvil مسئولیت این حمله را بپذیرد، تحقیقات فدرال در مورد این حمله را آغاز كرده بود.

این باند روسی ماه گذشته هم با ربودن JBS که بزرگترین تامین کننده گوشت در جهان است و بیش از یک پنچ گوشت آمریکا را تامین می‌کند، خبر ساز شد. این شرکت در انتها با گرفتن 11 میلیون دلار باج حمله را پایان داد.million-bitcoin-ransom-revil

در حال حاضر FBI با همکاری Kaseya در حال بررسی این حمله است.

ماه گذشته، آژانس فدرال موفق شد قسمت قابل توجهی از باج بیت کوین که به گروه باج افزار DarkSide پرداخت شده بود، بازگرداند. این گروه در ماه می به Colonial Pipeline نیز حمله کرده بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments