امکان واردات خودرو با رمزارزها فراهم شد!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

هفته گذشته بود که آیین‌نامه واردات خودرو سرانجام در هیأت دولت تصویب شد. به‌دنبال تصویب این آیین‌نامه، محمد مخبر،‌ معاون اول رئیس‌جمهور، این آیین‌نامه را ابلاغ کرد. به ‌احتمال زیاد، واردات خودروهای خارجی طبق وعده‌ای که قبلا وزارت صنعت داده بود، از ماه جاری آغاز شود.
پیش‌تر، منوچهر منطقی، معاون وزیر صنعت، وعده داده بود که واردات خودرو از شهریورماه آغاز شود و تأکید کرده بود:

وزارت صنعت در این مرحله از واردات به‌دنبال خودروهای لوکس نیست و لذا خودروهایی اجازه ورود خواهند یافت که گروه بسیاری توان خرید آن را دارند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

حال، طبق مفاد آیین‌نامه واردات خودرو، فقط واردات خودروهایی که قیمت‌شان کمتر از ۲۰ هزار یورو است، مجاز اعلام شده و در عین حال، اولویت با واردات خودروهای زیر ۱۰ هزار یورو است. به این ترتیب، خودروهای وارداتی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان قیمت نخواهند خورد.
در این میان، در مورد نحوه تأمین ارز در آیین‌نامه واردات خودرو آمده است:

منابع ارزی مورد نیاز این طرح از محل ارز حاصل از صادرات، رمزدارایی، سرمایه‌گذاری خارجی و سایر منابع مورد تأیید بانک مرکزی تامین خواهد شد.

بنابراین، انتظار می‌رود که وزارت صنعت با همکاری بانک مرکزی، دستورالعمل‌های اجرایی در مورد چگونگی تأمین و تخصیص ارز، مشخصات فنی، خدمات پس از فروش، انتقال فناوری و تعیین صلاحیت‌های فنی و حرفه‌ای واردکنندگان را تدوین و ابلاغ ‌کند.

منبع تجارت نیوز
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments