اتریوم، رقیبی سرسخت برای شبکه‌های پرداخت جهانی!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

میهایلو بیلیچ (Mihailo Bjelic)، هم‌بنیانگذار پالیگان، در مصاحبه اخیر خود گفت:

فناوری zkEVM Rollups، یک راه‌حل جدید مقیاس‌پذیری برای اتریوم، به این شبکه این امکان را می‌دهد که از نظر توان عملیاتی تراکنش‌ها از سیستم پرداخت Visa پیشی بگیرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

تیم پالیگان اخیراً ادعا کرد که اولین پروژه‌ای است که راه حل مقیاس‌بندی zkEVM را با هدف کاهش کارمزدهای تراکنش اتریوم و بهبود توان عملیاتی آن پیاده‌سازی کرده است. این پروتکل لایه دوم می‌تواند چندین تراکنش را با هم ترکیب کرده و سپس آنها را به عنوان یک تراکنش واحد در شبکه اتریوم ثبت کند.
به گفته بیلیچ، این راه‌حل نشان‌دهنده قدرت Web3 است؛ زیرا امنیت، مقیاس‌پذیری و سازگاری کامل با اتریوم را به طور همزمان ارائه می‌دهد، به این معنی که توسعه‌دهندگان برای کار با آن نیازی به یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی جدید ندارند.
به گفته سندیپ نیوال (Sandeep Nailwal)، یکی دیگر از بنیانگذاران پالیگان، این راه‌حل هزینه‌های شبکه اتریوم را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد. همانطور که بیلیچ اشاره کرد، در صورت ارتقای بیشتر، ZkEVM Rollups می‌تواند هزاران تراکنش را در ثانیه انجام دهد و در نتیجه، از سیستم‌های پرداخت بزرگ مانند Visa پیشی بگیرد.
مقیاس‌پذیری و کارمزد بالای تراکنش، دو مشکل اصلی این بلاکچین هستند که شرکت‌ها و تیم‌های بسیاری برای ارائه راه‌حلی برای رفع این موانع تلاش می‌کنند.

منبع کوین تلگراف
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments