نتیجه جلسه کمیسیون بورس آمریکا درباره بیت کوین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون بورس و اوارق بهادار (SEC) آمریکا با رد درخواست گری‌اسکیل (Grayscale)، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال در جهان، مبنی بر راه‌اندازی یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین، بار دیگر بر موضع ضدرمزارزی خود تاکید کرد. این تصمیم یک هفته زودتر از تاریخ مقرر (۶ جولای) صادر شد و با رد یک درخواست مشابه از سوی شرکت بیت‌وایز (Bitwise)، همزمان بود.
در تاریخ ۲۹ ژوئن، کمیسیون SEC با این ادعا که پیشنهاد ارائه‌شده از سوی گری‌اسکیل با استانداردهای طراحی‌شده برای جلوگیری از تقلب و دستکاری در بازار – از جمله تجارت شستشو، دستکاری نهنگ‌ها، هک شبکه، انتشار اطلاعات گمراه‌کننده و غیره – مطابقت نداشت، درخواست این شرکت را رد کرده است.
در پی انتشار این خبر، مایکل سوننشاین (Michael Sonnenshein)، مدیرعامل گری‌اسکیل، در تاریخ ۳۰ ژوئن با یک چالش حقوقی و قانونی به این تصمیم SEC پاسخ داد. سوننشاین در این دعوی استدلال می‌کند که SEC قانون رویه اداری و قانون بورس اوراق بهادار را نقض کرده و در اعمال رفتار منسجم در رابطه با ابزارهای سرمایه‌گذاری مشابه شکست خورده است. مدیرعامل گری‌اسکیل در بیانیه‌ای این سوال را مطرح کرده که چرا این تنظیم‌کننده با ETFهایی که مربوط به مشتقات یک دارایی خاص هستند، مشکلی ندارد، ولی با ETFهایی که خود همان دارایی را در اختیار دارند، مخالفت می‌کند.
در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با یک افت ۱ درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی ۲۰،۰۱۵ دلار معامله می‌شود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کریپتوپوتیتو
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments