کشف معدن بزرگی از طلا، آیا بیت کوین باارزش‌تر می‌شود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هفته گذشته، رویترز گزارشی را منتشر کرد مبنی بر این‌که یک معدن طلای بزرگ در اوگاندا کشف شده است. حال سؤال این است که افزایش استخراج طلا در آفریقا چه تأثیری می‌تواند روی قیمت بیت کوین بگذارد؟ این ادعا وجود دارد که بیت کوین نوعی طلای دیجیتال است؛ چراکه عرضه آن محدود به ۲۱ میلیون کوین است که در تئوری، آن را به یک سرمایه‌گذاری ضدتورمی تبدیل می‌کند. در این میان، گفته می‌شود که طلا نیز از نظر منابع محدود است و با سابقه دیرینه‌اش، یک ذخیره ارزش برتر محسوب می‌شود.
با این حال، سنگ معدن طلای تازه کشف‌شده حدود ۳۱ میلیون تن وزن دارد که قطعا سبب افزایش عرضه طلا در دنیا شده و احتمالا قیمت این دارایی را کاهش می‌دهد. در این صورت، احتمال افزایش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد.
در همین راستا، مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی و از حامیان بزرگ بیت کوین، ویدئویی را در توییتر خود منتشر کرده که نشان می‌دهد ارزش این معدن ۱۲٫۸ تریلیون دلار است. او در توییتر خود نوشته است:

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

بیت کوین کم و طلا زیاد است.

او سپس اضافه کرده که هر دارایی در جهان در یک محیط تورمی، ارزشمند به نظر می‌رسد، اما راز پنهانی که وجود دارد این است که می‌توان نفت، نقره یا طلای بیشتری را استخراج کرد؛ در‌ این‌ بین اما، بیت کوین تنها دارایی است که کمیاب و محدود است.
اما برخی از کارشناسان همچنان معتقدند که هر دارایی پولی جدید برای پذیرش توسط عموم به زمان احتیاج دارد. به گفته او، با وجود این‌که بیت کوین تمام شرایط را برای تبدیل‌شدن به یک دارایی ضدتورمی دارد، اما حدود ۱۰ سال دیگر زمان برای طی این پروسه وقت می‌خواهد. این در حالی است که از پذیرش طلا نزد عموم، هزاران سال است که می‌گذرد.

منبع کوین تلگراف
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

این معدن تازه کشف شده و حداقل ۲ سال زمان میبره تا طلای قابل توجهی ازش استخراج بشه بیت کوینم چندماه قبل از هاوینگ پارسالش تقریبا ۱۰ ماه دنباله روی طلا شده بود الانم مدتیه که هردوشون نزولی شدن ولی تورم جهانی اجازه ارزون ماندن به هیچکدومشونو نمیده اگر دوست دارید پولدار بشید پاییز سال ۱۴۰۳ بیت کوین بخرید تا در اردیبهشت ۱۴۰۴ پولتون چندبرابر بشه دلیلش هم هالوینگ بعدیه بیت کوینه

در آینده ی نه چندان دور بیت میتونه جای طلا رو بگیره

اینکه میگن بیت کوین میتونه طلای دیجیتال باشه و جای اون رو بگیره اگر هم درست باشه به سن ماها قد نمیده سالیان سال زمان خواهد برد تا این موضوع در صورت تائید عملی بشه