نشانه‌های پایان تسلط تتر بر بازار استیبل‌کوین‌ها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش وب‌سایت تحلیلی Messari، شاخص حجم واقعی روزانه استیبل کوین یو اس دی کوین (USDC) در شبکه اتریوم در تاریخ ۲۱ ژوئن به ۱٫۱ میلیارد دلار رسیده که دو برابر این مقدار برای استیبل کوین تتر (USDT) با ارزش تقریبی ۵۷۹ میلیون دلار است. این داده‌ها که از صرافی‌های برتری مانند بایننس، کوین بیس، جمینی، کراکن و چند صرافی دیگر استخراج‌ شده‌اند، می‌تواند نشانه دیگری از پایان تسلط استیبل کوین برتر بر بازار باشد.
این در حالی است که عرضه در گردش تتر از بالاترین رکورد خود در ۱۱ می تاکنون، ۲۰ درصد کاهش‌ یافته و از ۸۳٫۱ میلیارد کوین به ۶۷٫۹ میلیارد کوین رسیده که در کمترین میزان در هشت ماه گذشته است. در همین مدت، USDC با رشد ۱۳ درصدی مواجه بوده و به رقم به ۵۵٫۹ میلیارد دلار رسیده است.
به نظر می‌رسد، فروپاشی بلاکچین ترا و نیز احتمال سقوط پلتفرم وام‌دهی سلسیوس، باعث افزایش بازخریدهای تتر و کاهش عرضه آن شده‌اند. تتر همواره تأکید کرده است که این بحران‌ها تأثیری بر ذخایرش نخواهند داشت.
از طرف دیگر، داده‌های CoinGecko نشان می‌دهد که حجم معاملات روزانه تتر با ۴۴ میلیارد دلار، همچنان با اختلاف زیاد نسبت به USDC با پنج میلیارد دلار، در صدر استیبل کوین‌ها قرار دارد. با این‌ حال، مشخص نیست که از این مقدار چه میزان در معاملات شستشو برای افزایش اعداد کوین‌ها یا مبادلات استفاده شده است.
تتر قرار است در تلاش برای مبارزه با بازخریدهای مداوم و تردیدها در مورد ترکیب ذخایرش از ۱۲ شرکت حساب‌رسی کمک بگیرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کوین تلگراف
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments