فواید رمزارزها در دنیای پزشکی و ژنتیک!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت ژنومیکس یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ژنتیک با ورود به دنیای توکن‌های غیر مثلی ژنتیکی (GeneNFTs) امیدوار است به پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌ی ژنتیک دست یابد و این تکنولوژی یک برگ برنده در آزمایش‌های ژنتیک باشد.
پیش‌بینی می‌شود که NFTها تاثیر زیادی در جامعه خواهند داشت و این امر دلیل سرمایه‌گذاری تریلیون دلاری شرکت‌های مراقبتی و بهداشتی در این حوزه است.
همچنین نمی‌توان از نقش تکنولوژی بلاکچین در بخش مراقبت‌های بهداشتی چشم پوشی کرد. به عنوان مثال مشارکت بیمار و شفافیت نحوه ذخیره داده‌ها همراه با توزیع موثر دانش و داده‌ها همیشه مشکل ساز بوده است که با فناوری بلاکچین این چالش تا حد زیادی برطرف می‌شود.
درمورد GeneNFT، اولین کاربرد دادن مالکیت و حقوق داده‌ها به بیماران است که این امر می‌تواند یکی از مهمترین کاربردهای این تکنولوژی باشد و موجب می‌شود تا کنترل داده‌ها واقعی شود و از اطلاعات موجود بهره برد.
به عنوان مثال در مدل سنتی جمع آوری داده‌ها، کاربران باید به نهادهای متمرکز اعتماد کنند و اطلاعاتشان را در اختیار آنها قرار دهند علاوه بر این هیچ انگیزه‌ای هم برای این کار ندارند، اما این توکن سازی‌ها پتانسیل تغییر این نگرش را دارد.
با توجه به اینکه اطلاعات ژنتیکی ما هویت اصلی افراد هستند، بسیار مهم است که داده‌ها به صورت کاملا غیرقابل دستکاری توسط عموم و یا نهادهای خاص ذخیره شوند که همین، ویژگی اصلی NFT می‌باشد.
اما بدلیل نوظهور بودن تکنولوژی NFT؛ آموزش، نکته مهم و حیاتی مساله است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد چون امکان ثبت داده‌های اشتباه، یا سواستفاده افراد سودجو بدلیل عدم امکان نظارت بر این داده‌ها و …، خطراتی هستند که می‌تواند در آینده دامنگیر این تکنولوژی شود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع کوین تلگراف
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments