جزییات حمله بانک‌های مرکزی دنیا به بیت کوین!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در چند هفته اخیر، بسیاری از بانک‌های مرکزی جهان، موضعی منفی علیه بیت کوین گرفته‌اند.
در تازه‌ترین اظهارنظرها، Shaktikana Das، رئیس بانک مرکزی هند مجددا تأکید کرده که بیت کوین، فاقد ارزش اساسی است. او گفته است که کریپتو، به‌ طور جدی می‌تواند سیستم اقتصادی این کشور را تضعیف کند.
بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان، همسو با بسیاری از دولت‌ها نسبت به ارزهای دیجیتال سخت‌گیرتر شده‌اند. هفته گذشته نیز، رئیس بانک مرکزی سوئد گفته بود که بیت کوین پول نیست و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هم اظهار داشته بود که ارزهای دیجیتال، بی‌ارزش است.
بسیاری از مقامات مالی دنیا از جمله هند گفته‌اند که وضع مقررات در خصوص ارزهای دیجیتال، ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. برخی از آن‌ها ضمن تائید قابلیت‌های بلاکچین از پتانسیل این صنعت برای پول‌شویی و دیگر مقاصد مجرمانه، انتقاد کرده‌اند. کریستیانا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول نیز از بسیاری از این سیاست‌ها حمایت کرده است.
این در حالی است که ربیع شانکار، رئیس بانک مرکزی هند، اعمال ممنوعیت کلی برای ارزهای دیجیتال را محتمل‌ترین گزینه در این کشور خوانده است. اوایل سال جاری نیز دولت هند، نرخ مالیات بر درآمد ارزهای دیجیتال را افزایش داده و به ۳۰ درصد رساند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع یوتودِی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

بانک ها میگن شما بیت کوین هاتون رو تو قیمت های مفت بدین به ما با بقیه داستان کاریتون نباشه…. بانک ها اوایل اونقدر این قضیه رو دست کم گرفته بودند که حاضر نبودن در موردش اظهار نظر کنند اگه واقعا ارزش ذاتی نداره و بی ارزش هست ….بلاکچین سیستم مالی دهکده جهانی هست اگه بخای کل دنیا رو یکپارچه بکنی باید واحد پولیشم یکی کنی

هرجا دیدی حکومتا مخالفت میکنن بدونید اون کار درسته.اینا پولشوییاشونو توی خود بانکا میکنن شیتیلشم میگیرن ولی اگر پولشویی توی ارزای دیجیتال بشه اینا شیتیلی دریافت نمیکنن.هرچند که پولشویی توی سیستم بانکداری به مراتب شدیدتره و مقادیرش انقدر بالاست که کل مارکت کپ ارزای دیجیتال حتی به یکی از پولشوییای بانکا هم نمیرسه

دقیقا درست میفرمایید
دست بانک جهانی پول کوتاه شده و داره آتیش میگیره