ریزش رمزارزها، توقف کوتاه است یا زمستان بلند؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به‌شدت بی‌ثبات شده‌اند و اکثرا تا بیش از ۵۰ درصد افت کرده‌اند. در این شرایط به نظر می‌رسد که معتقدان سرسخت ارز دیجیتال بدون نگرانی چندانی مشغول افزایش دارایی‌هایشان هستند. با این‌ حال، برخی نیز با به‌ یاد آوردن زمستان سخت ارزهای دیجیتال در بازه سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ نگرانی‌هایی دارند.
حال سؤال این است که آیا شرایط فعلی تنها یک توقف کوتاه است که یا زمستانی بلند و سخت. اگرچه فروش ارزهای دیجیتال در بحران اخیر به‌ اندازه بحران‌های قبلی نبوده اما به دلیل بزرگ‌تر شدن بازار، ضرر بسیار بیشتری به بار آمده است. صدها سکه حتی تا ۹۰ درصد نیز کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. اگرچه بیت کوین عملکرد بهتری داشته اما ارزش آن همچنان، ۵۶ درصد نسبت به بالاترین قیمتش کمتر است.
کارشناسان معتقدند که جولان NFT های کریپتوپانک، کمپین چشم‌های لیزری و صعود بی‌سابقه قیمت‌ها در سال گذشته، همگی نشانه‌هایی از رکود اخیر بوده‌اند.
الگوهای قبلی سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر نشان می‌دهند که با رکود بازار، آن‌ها تا حدود یک دهه عقب می‌افتند. علاوه بر این با آسیب دیدن بازارهای بورس و سهام، همواره بازارهایی که زیربنای محکمی ندارند، بیش از بقیه ضربه می‌خورند. بنابراین، مسلم است که سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده روی پروژه‌های بلاکچین، حداقل در کوتاه‌مدت، سودآوری نخواهند داشت.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع
منبع NDTV
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

ممنون از مجموعه رمزارز نیوز

کم کم به پایان زمستان رمزارزی نزدیک خواهیم شد

فعلا که خیلی خیلی طولانی شده