آیا قیمت توکن‌های NFT حباب بود؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

وال استریت ژورنال با انتشار مقاله‌ای جدید و با استناد به داده‌های پلتفرم Nonfungible، ادعا کرده که فروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نسبت به سپتامبر ۲۰۲۱، حدود ۹۲ درصد کاهش یافته است. همچنین گفته می‌شود که کیف پول‌های فعال در بازار NFTهای اتریوم نسبت به اوج خود در نوامبر ۲۰۲۱، تا ۸۸ درصد کمتر شده است. با استناد به این داده‌ها، وال استریت ژورنال نتیجه می‌گیرد که بازار NFTها در حال فروپاشی است.
با این حال، داده‌های آن‌چِین ارائه‌شده توسط پلتفرم Dune Analytics نشان می‌دهند که بازار NFTها همچنان پررونق بوده و تعداد کاربران فعال و تراکنش‌های NFT، بسیار بالاتر از آن چیزی است که Nonfungible گزارش می‌دهد. این پلتفرم همچنین گزارش کرده که ارزش تراکنش‌های روزانه NFTهای مبتنی بر اتریوم در طول یک هفته اخیر، یکی از بالاترین‌ رقم‌های مشاهده‌شده از ماه فوریه بوده است. به طوری که ارزش تراکنش‌های انجام‌شده در بازار محبوب OpenSea تنها در یکم مِی، حدود ۵۵۰ میلیون دلار گزارش شده است.
اگرچه این گزارش‌ها بیشتر بر روی NFTهای مبتنی بر اتریوم متمرکز هستند، اما لازم به ذکر است که سولانا نیز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک بلاکچین محبوب برای این نوع دارایی است و پس از اتریوم، دومین بلاکچین بزرگ از لحاظ فروش NFTها به شمار می‌رود.

منبع کوین تلگراف
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments