موزیلا دوباره ارز دیجیتال می‌پذیرد، اما بیت کوین را نه!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

شرکت موزیلا پس از این‌که به‌خاطر اعتراضات طرفداران محیط زیست بر علیه بیت کوین، دریافت حمایت مالی در قالب رمزارزها را متوقف کرده بود، دوباره تصمیم به پذیرش آنها گرفته است، اما این بار قرار است فقط ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات سهام (POS) را بپذیرد.
موزیلا پس از آن‌ که در ماه ژانویه پذیرش حمایت‌های مالی در قالب رمزارزها را متوقف کرد، اکنون بعد از یک دوره بررسی اعلام کرده که بیت کوین و اتریوم را نمی‌پذیرد و فقط رمزارزهای مبتنی بر اثبات سهام را خواهد پذیرفت. از جمله محبوب‌ترین رمزارزهای اثبات سهام می‌توان به بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL) و آوالانچ (AVAX) اشاره کرد.
طبق گزارش‌ها، بیت کوین سالانه ۲۰۴٫۵ تراوات‌ ساعت انرژی مصرف می‌کند و نظرها در مورد مخرب بودن یا نبودن صنعت ماینینگ بیت کوین بسیار است. در این میان، پیشنهادهایی هم برای کم کردن آثار زیان بار این صنعت ارائه شده است.
به عنوان مثال، همان‌طور که در روزهای گذشته هم گزارش شد، شرکت بلاک استریم (Blockstream) قرار است با شرکت بلاک (Block)، متعلق به جک دورسی، برای استخراج بیت کوین با استفاده از فناوری تسلا که انرژی خورشیدی را تأمین و ذخیره می‌کند، همکاری نماید.

منبع کوین تلگراف
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments