متا نیز به وام‌دهی رمزارزی اقدام کرد!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به تازگی اخباری مبنی بر ایجاد یک توکن به نام Zuck Bucks برای استفاده در فضای متاورس منتشر شده است. شرکت متا(فیسبوک)، غول رسانه‌های اجتماعی در حال برنامه ریزی برای معرفی یک ارزدیجیتال اختصاصی و همچنین ارائه خدمات وام دهی در برنامه های تحت مالکیت خود است که احتمالا فیسبوک، واتس اپ، اینستاگرام و مسنجر را شامل می‌شود.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه فایننشال تایمز، با توجه به کاهش تمایل کاربران به فیسبوک و اینستاگرام، حرکت به سمت توکن‌ها و رمزارزها با هدف ایجاد درآمدهای جایگزین بوده است. ارز دیجیتال این شرکت که کارمندانش آن را به نام مدیرعامل خود زاکربرگ، Zuck Bucks نامیده‌اند، با هدف استفاده در متاورس روی کار خواهد آمد.

بر اساس این گزارش، متا قصد ندارد رمزارزی مانند دیگر رمزارزها و متصل به بلاکچین ایجاد کند، بلکه قصد دارد تا توکن‌هایی با کنترل مرکزی شبیه به توکن‌های درون بازی برای استفاده در برنامه‌هایش ایجاد نماید.

این اقدام در کنار موضوع راه‌اندازی NFT برای اینستاگرام و فیسبوک مطرح شده است. گزارشات حاکی از آن هستند که متا در حال برنامه ریزی برای راه‌اندازی یک برنامه آزمایشی NFT در می 2022 است.

همچنین طبق گزارش ژانویۀ کوین تلگراف، متا در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک بازار NFT و بررسی روش‌هایی است که به کاربران امکان ایجاد توکن‌های کلکسیونی را می‌دهد.

منبع کوین تلگراف
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments