دلیل حمله روس‌ها به صرافی‌های اماراتی چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش رویترز، روس‌ها برای نقد کردن و نجات دارایی‌های خود به سمت پلفترم‌های رمزارزی امارات متحده عربی حرکت کرده‌اند.
برخی از آنها سعی به خرید املاک و مستغلات در ایالات متحده عربی دارند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند دارایی‌های خود را نقد و در جایی پنهان کنند.
یک صرافی در تأیید این موضوع چنین اظهار داشت که در ده روز گذشته درخواست‌های زیادی از سمت کارگزاران سوئیسی مبنی بر نقد کردن بیت کوین‌هایشان دریافت کرده‌اند. به گفته مدیر این صرافی این درخواست‌ها به ارزش حداقل 2 میلیارد دلار بوده‌اند.
او همچنین از افزایش درخواست‌های با مبالغ عجیب سخن گفت. او افزود مثلا فردی هست که از ما خواسته است 125 هزار بیت کوین را برایش نقد کنیم و این واقعا عجیب است.
این در حالی است که سوئیس از اظهار نظر در مورد حجم معاملات رمزارزی خودداری کرده است.
دبی به بهشتی امن برای روس‎‌ها تبدیل شده است.
دبی از جانبداری میان مسکو و متحدان غربی خودداری کرده است و همین موضوع به راه نجاتی برای روس‌ها تبدیل شده است.
صرافی‌های ارزهای دیجیتال در سراسر جهان حساب‌های روسیه را مسدود می‌کنند.
بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارزی جهان، مانند Binance و Coinabase، نیز تصمیم گرفتند از این تحریم پیروی کنند و گفتند که نمی‌خواهند ارزهای دیجیتال دلیلی برای فرار از آنها شوند.

با این حال، ارزهای دیجیتال درجه بالایی از ناشناس بودن را به کاربران ارائه می‌دهند. به همین دلیل است که کشورهای اروپایی مانند استونی و آلمان هفته گذشته خواستار نظارت دقیق‌تر برای شناسایی نقاط ضعف دیگر برای جلوگیری از فرار از تحریم شدند.

منبع بیت کوینیست
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments