افزایش ۵۰ درصدی قیمت دوج کوین! آیا فصل آلت کوین‌ها فرا رسیده است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حالی که اتریوم (ETH) هشتمین روز صعودی خود را تجربه می‌کند، دوج کوین (DOGE) طی دو روز گذشته عملکرد قابل‌توجهی را از خود به نمایش گذاشت و با ثبت یک رکورد تاریخی جدید، قیمت این میم کوین محبوب به ۰٫۶۹ دلار رسید.

این موضوع، بسیاری از معامله‌گران را به این فکر انداخته که آیا عملکرد خوب دوج کوین در روزهای اخیر شاخصی برای فرا رسیدن فصل آلت کوین‌ها است یا خیر؟

از سوی دیگر، در حالی که در چند روز گذشته توجه بسیاری از معامله‌گران به دوج کوین معطوف شده بود، داده‌های بازار نشان می‌دهند که بیت کوین (BTC) با فشار فروش روبه‌رو شده است. این فشار که از شب قبل آغاز شد، قیمت BTC را به کمتر از سطح حمایتی ۵۵ هزار دلار کاهش داد.

daily-gain-for-dogecoin
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین.
در حالی که قیمت بیت کوین به نوسان در محدوده ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار ادامه می‌دهد، اتریوم در ۲۴ ساعته گذشته موفق به ثبت بالاترین رکورد تاریخی خود در ۳،۵۲۳ دلار شد. بر اساس داده‌های ارائه‌شده، سرمایه‌گذاران سازمانی در حال حاضر ۱۳٫۹ میلیارد دلار از آلت کوین برتر بازار را در اختیار دارند.

اظهارات یلن در مورد افزایش نرخ بهره، بازارها را متزلزل کرد!

به دنبال اظهارات جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره برای جلوگیری از افزایش تورم و قیمت‌ها، بازارهای مالی جهانی، از جمله بازار ارزهای دیجیتال روز سه‌شنبه تحت تأثیر قرار گرفتند.

به گفته بن لیلی (Ben Lilly)، تحلیل‌گر و بنیانگذار پژوهشگاه جارویس (Jarvis Labs)، نرخ بهره فدرال ایالات متحده بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین، وضعیت بیت کوین به عنوان یک دارایی کلان مطمئناً تحت تأثیر نظرات یلن قرار گرفته است، حتی اگر او در حال حاضر رئیس فدرال رزرو نباشد.

لیلی با نگاهی عمیق‌تر به فعالیت‌های اخیر شبکه بیت کوین اظهار داشت:

تراکنش‌های درون زنجیره‌ای شبکه بیت کوین از زمان انقضای قراردادهای اختیار معامله در هفته گذشته، بسیار کم شده است. بنابراین، قبل از این که شاهد بیت کوین شش رقمی باشیم، احتمال یک پولبک چشمگیر برای قیمت آن وجود دارد.

دیوید لیفچیتز (David Lifchitz)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در اکسوآلفا (ExoAlpha) نیز پیش‌تر به الگوی اصلاح قیمت بیت کوین در اوج‌های بالا اشاره کرده و اظهار داشته بود که افزایش قیمت این ارز دیجیتال به سطوح بالاتر از ۶۰ هزار دلار بدون یک کاتالیزور صعودی قابل‌توجه دشوار خواهد بود.

دوج کوین در میان ۵ ارز دیجیتال برتر بازار!

در دو روز گذشته، دوج کوین عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت. قیمت این میم کوین محبوب یک شبه ۵۴ درصد افزایش یافت و در برخی از صرافی‌ها به بالاترین قیمت همیشگی خود یعنی حدود ۰٫۶۹ دلار رسید.

بر اساس داده‌های بازار، دوج کوین از لحاظ ارزش بازار از ارز دیجیتال ریپل (XRP) پیشی گرفته و در حال حاضر، چهارمین رمزارز برتر بازار است.

علاوه بر این، رمزارزی که در ابتدا با تمسخر بیت کوین آغاز به کار کرد، اکنون ارزش بازار بیشتری از گروه بانکداری سانتاندر (Santander)، صرافی بین‌ قاره‌ای (Intercontinental Exchange) و شرکت خودروسازی آلمانی بی.‌ام.‌و (BMW) دارد.

از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون، قیمت دوج کوین بیش از ۱۶ هزار درصد افزایش یافته است.
daily-gain-for-dogecoin
نمودار کندل ۱ روزه قیمت دوج کوین (DOGE).
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments