بزرگترین کلاهبرداری تاریخ ارزهای دیجیتال| ۳٫۶ میلیارد دلار بیت کوین ناپدید شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، حدود ۶۹ هزار واحد بیت کوین (BTC) به ارزش میلیاردها دلار همراه با مدیران یک شرکت رمزارزی مستقر در آفریقای جنوبی به نام افری‌کریپت (AfriCrypt)، ناپدید شده است.

اگرچه هنوز کلاهبرداری بودن این اتفاق در دادگاه اثبات نشده، اما در صورت تایید آن، با بزرگترین کلاهبرداری تاریخ ارزهای دیجیتال روبه‌رو هستیم.

البته لازم به ذکر است که علائم هشداردهنده‌ای در مورد احتمال کلاهبرداری بودن افری‌کریپت برای سرمایه‌گذاران وجود داشت. به عنوان مثال، طبق گزارش‌ها این شرکت به کاربران وعده سود روزانه ۱۰ درصدی داده بود.

افری‌کریپت در سال ۲۰۱۹ میلادی و توسط دو برادر به نام‌های امیر کاجی (Ameer Cajee) و رییس کاجی (Raees Cajee) راه‌اندازی شد. طبق گزارش‌ها، این شرکت در تاریخ ۱۳ آوریل پیامی مبنی بر هک شدن پلتفرم خود منتشر کرد. در آن زمان، افری‌کریپت حدود ۵۴ میلیارد راند آفریقای جنوبی (۳٫۶ میلیارد دلار) بیت کوین در اختیار داشت.

این شرکت با بیان این‌که تلاش‌ها برای بازیابی وجوه سرقت شده و اطلاعات به خطر افتاده را آغاز کرده است، فعالیت‌های خود را متوقف کرد. علاوه بر این، افری‌کریپت به مشتریان خود گفته بود:

مشتریان می‌توانند پروسه قانونی را ادامه دهند، اما لطفا در نظر داشته باشید که این اقدام فقط روند بازیابی سرمایه را به تاخیر می‌اندازد.

این پیام باعث ایجاد شک و شبهاتی شد. علاوه بر این‌که، دسترسی کارمندان افری‌کریپت به پلتفرم نیز از هفت روز قبل از ادعای هک، از دست رفته بود.

از سوی دیگر، ادعا می‌شود که این دو برادر، ۶۹ هزار واحد بیت کوین را از حساب‌های افری‌کریپت و کیف پول‌های مشتریان خارج کرده و به منظور غیرقابل ردیابی کردن این وجوه، آنها را به میکسرهای دارک وب انتقال داده‌اند.

در حال حاضر، دسترسی به برادران کاجی ممکن نیست و وب‌سایت افری‌کریپت نیز از کار افتاده است.

دادگاه عالی آفریقای جنوبی حکم نقد کردن دارایی‌های برادران کاجی را صادر کرده و به آنها تا تاریخ ۱۹ ژوئیه فرصت پاسخگویی داده شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

دمشون گرم، چه برادرهای باحالی بودن 😂😂😂
فقط من موندم اینا گفتن ” در حال حاضر، دسترسی به برادران کاجی ممکن نیست ” ولی بعدشم ” دادگاه عالی آفریقای جنوبی حکم نقد کردن دارایی‌های برادران کاجی را صادر کرده و به آنها تا تاریخ ۱۹ ژوئیه فرصت پاسخگویی داده شده است ” 😂😐 خب یکی نیست بگه وقتی بهشون دسترسی ندارین چطوری میخواین دارایی هاشون رو نقد کنین؟! 😂 خب آره، البته یه سری دارایی دارن که بخواد نقد بشه، اما با اون مقدار بیت کوینی که دزدیدن دیگه بقیه دارایی ها به دردشون نمیخوره که 😂 الآن معلوم نیست کدوم گوشه از دنیا دارن برای خودشون عشق و حال میکنن 😂 تازه نهنگ بیت کوین هم شدن 😁