کلاهبرداری در پوشش استخراج دوج کوین | ۱۱۹ میلیون دلار به سرقت رفت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش رسانه‌های محلی، مقامات کشور ترکیه در حال تحقیق درباره یک کلاهبرداری راگ پول در پوشش پروژه استخراج دوج کوین هستند. طبق گزارش‌ها، اعضای این پروژه اقدام به سرقت ۱۱۹ میلیون دلار از دارایی سرمایه‌گذاران کرده‌اند.

استخراج دوج کوین تا حد زیادی شبیه به فرآیند استخراج بیت کوین است و از طریق الگوریتم اجتماع اثبات کار (Proof-of-Work) انجام می‌شود. به این صورت که در هر لحظه، تعداد زیادی کامپیوتر در حال فعالیت در یک بلاک، برای ایجاد یک بلاک جدید و در واقع استخراج یک کوین جدید، هستند. بنابراین، دستگاه ماینری موفق به کسب کوین جدید و دریافت پاداش می‌شود که زودتر از بقیه معادلات پیچیده ریاضی را حل کند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این کلاهبردار که با نام مستعار تورگوت وی (Turgut V) شناخته می‌شود، با وعده سود ۱۰۰ درصدی تنها در ۴۰ روز، بیش از ۱،۵۰۰ شهروند ترکیه را برای سرمایه‌گذاری در پروژه خود فریب داده است.

گفته می‌شود این پروژه در سه ماه اول خود بدون هیچ مشکلی فعالیت کرده و سرمایه‌گذاران اولیه نیز طبق وعده‌های داده‌شده، سود خود را دریافت کرده‌اند.

با این حال، پس از آن‌که ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در این پروژه به ۳۵۰ میلیون DOGE، به ارزش تقریبی ۱۱۹ میلیون دلار رسید، تورگوت وی و ۱۱ نفر از همکارانش اقدام به سرقت وجوه کرده و به طور ناگهانی ناپدید شدند.

مقامات ترکیه در حال بررسی این موضوع هستند و دادگاه این کشور، تورگوت وی و همدستانش را ممنوع الخروج کرده است.

محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، باعث شده تا توجه کلاهبرداران و مجرمان نیز به این نوع دارایی‌ها جلب شود. در ماه آگوست، یک تیم کلاهبرداری در انگلیس با فریب دادن مردم این کشور برای سرمایه‌گذاری در یک سرویس جعلی مرتبط با شبکه هوشمند بایننس (Binance Smart Chain)، موفق به سرقت ۲۲ میلیون دلار شدند.

جعل هویت و استفاده از نام افراد مشهور نیز یکی دیگر از روش‌های رایج برای سرقت از کاربران رمزارزی است. به عنوان مثال، سال گذشته و طی هک گسترده توییتر، کلاهبرداران پس از در اختیار گرفتن کنترل حساب‌های این شبکه اجتماعی، نام پروفایل و تصویر یکی از آنها را به ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت تسلا (Tesla)، تغییر دادند. این کلاهبرداران با انتشار توییت‌هایی و تبلیغ یک طرح اهدای کوین رایگان، اقدام به دریافت بیت کوین از کاربران ناآگاه کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments