امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال برای کاربران اپل پی فراهم می‌شود!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ارائه‌دهنده خدمات پرداخت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بیت پی (BitPay) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کاربران مسترکارت‌های بیت پی اکنون می‌توانند با وارد کردن و یا اسکن اطلاعات کارت خود در برنامه اپل ولت (Apple Wallet)، هزینه کالاها و خدمات را با استفاده از سرویس اپل پی (Apple Pay) و در قالب ارزهای دیجیتال پرداخت کنند.

اضافه کردن کارت بیت پی به اپل ولت از طریق برنامه بیت پی.

برای استفاده از این قابلیت، دارندگان کارت‌های بیت پی باید آخرین نسخه‌ برنامه بیت پی را که در اپل استور (App Store) نیز موجود است، دانلود و نصب کنند.

استفان پیر (Stephen Pair)، مدیر عامل بیت پی می‌گوید:

هزاران مشتری برنامه بیت پی ولت (BitPay Wallet) از کارت‌های بیت پی استفاده می‌کنند و همیشه به دنبال مکان‌ها و روش‌های جدیدی برای خرج کردن ارزهای دیجیتال خود هستند.

به گفته پیر، افزودن اپل پی و به زودی گوگل پی (Google Pay) و سامسونگ پی (Samsung Pay)، استفاده از کارت‌های بیت پی را در مکان‌های بیشتری، از خریدهای روزمره گرفته تا خریدهای لوکس، امکان‌پذیر خواهد کرد.

بیت پی در حال حاضر امکان پرداخت هزینه کالاها و خدمات را با استفاده از ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بیت کوین کش (BCH) و چهار استیبل کوین‌ با پشتوانه دلار، شامل یواس‌دی کوین (USDC)، دلار جمینی (GUSD)، پکسوس (PAX) و دلار بایننس (BUSD) فراهم می‌کند.

به نظر می‌رسد ادغام با سرویس پرداخت اپل پی، بخشی از استراتژی‌های گسترده بیت پی برای بهره‌گیری از روند صعودی فعلی در بازار ارزهای دیجیتال است. بیت پی در اواخر سال گذشته نیز، برای تبدیل شدن به یک بانک امانی ملی (Trust bank) درخواستی را به دفتر ممیزی ارزی ایالات متحده (OCC) ارائه داده بود. علاوه بر این، ارائه‌دهنده خدمات پرداخت بیت پی، پشتیبانی از گوگل پی و سامسونگ پی را نیز برای اواخر سه ماهه جاری برنامه‌ریزی کرده است.

با توجه به اندازه و بازار اشباع اپل پی، این اقدام برای دارندگان ارزهای دیجیتال قابل توجه است. بر اساس گزارش‌های اخیر، اپل پی در تلاش است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی، ۱۰ از کل تراکنش‌های کارتی (در مقایسه با سهم ۵ درصدی فعلی) را به خود اختصاص دهد. اپل پی در حال حاضر بیش از ۳۸۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

همکاری با بیت پی، ممکن است اولین قدم شرکت اپل برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال باشد. هفته گذشته، پال استیوز (Paul Steves)، تحلیل‌گر رویال بانک کانادا (Royal Bank of Canada)، پیش‌بینی کرد که اپل ممکن است شرکت بعدی باشد که بخشی از ذخایر نقدی خود را به بیت کوین اختصاص می‌دهد. در حال حاضر، اپل نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد و ممکن است با افزایش فشارها، این شرکت نیز از اقدام اخیر شرکت تسلا (Tesla) مبنی بر سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلار روی بیت کوین پیروی کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments