تحلیل سقوط ناگهانی قیمت بیت کوین!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۴ دسامبر، بیت کوین (BTC) به طور ناگهانی و با یک افت بیش از ۲۶ درصدی به زیر ۴۳ هزار دلار سقوط کرد.

این رقم، بیشترین افت یک روزه قیمت بیت کوین از تاریخ ۱۵ ماه مِی است. در آن زمان، قیمت بیت کوین تا نزدیکی ۳۳ هزار دلار سقوط کرده بود.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت BTC با یک افت ۲۶٫۴ درصدی، حمایت یک هفته‌ای ۵۷،۲۰۶ دلار را از دست داد و به ۴۲،۸۷۰ دلار رسید. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین توانسته کمی از ضررهای خود را جبران کند و در حال حاضر، در محدوده قیمتی ۴۸ هزار دلار معامله می‌شود. با این حال، در بازه زمانی ۲۴ ساعته همچنان یک افت قابل‌توجه ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های ByBit، بازار بیت ‌کوین در یک ساعت گذشته ۱٫۳ میلیارد دلار لیکوییدیشن را تجربه کرده و در نتیجه این کاهش قیمت، ۷۳۵ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی لانگ (long) بیت کوین لیکویید شده است.

btc-tumbles-below-43k
نمودار کل موقعیت‌های معاملاتی لیکوییدشده برای بیت کوین.

در نتیجه این سقوط ناگهانی، تمامی دستاوردهای بازار صعودی ۲ ماهه بیت کوین – که طی آن، قیمت این ارز دیجیتال به اوج تاریخی خود در نزدیکی ۶۹ هزار دلار رسیده بود – از دست رفت.

با این حال، بسیاری از تحلیلگران بیت کوین از جمله TechDev به روند مشابه پرایس اکشن بیت کوین در هر سال اشاره می‌کنند. در همین راستا، TechDev می‌گوید:

هر چرخه تاریخی بیت کوین با یک ماه قرمز و به دنبال آن ۲ یا ۳ ماه بسیار سبز به پایان رسیده است.

btc-tumbles-below-43k
پرایس اکشن بیت کوین در سال‌های مختلف.

یکی دیگر از دلایل نزولی شدن قیمت بیت کوین، می‌تواند مقاومت قانونگذاران آمریکایی در برابر صنعت کریپتو باشد که اخیرا مدیران عامل صرافی‌های رمزارزی بزرگ از جمله FTX و Binance US را به جلسه محاکمه در مورد دارایی‌های رمزارزی دعوت کرده‌اند.

علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد نوسانات قیمتی و عدم انطباق با شیوه‌های مالی سنتی، بیت کوین همچنان به عنوان یک دارایی مناسب برای کشورهای با اقتصاد ناپایدار به رشد خود ادامه می‌دهد. طبق گزارش‌ها، دولت زیمبابوه نیز با پیروی از السالوادور، در حال بررسی استفاده از بیت کوین است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments