آشتی تسلا با رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس اخبار منتشر شده، تسلا معتقد است که رمزارزها احتمالاً یک جایگزین مناسب برای ارزهای فیات در آینده و طولانی‌مدت خواهند بود.

تسلا، بزرگ‌ترین سازنده خودروهای الکتریکی به رهبری ایلان ماسک، حامی و تبلیغ‌کننده Dogecoin، بیان کرده است که احتمالاً در آینده حمایت خود را از روش‌های پرداخت رمزنگاری شده از سر می‌گیرد.

ماه سپتامبر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، این شرکت اعلام کرد که «ممکن است در آینده استفاده از تراکنش رمزنگاری شده را مجدداً در دستور کار خود قرار دهد.» این موضوع نشان‌دهنده حمایت این شرکت بزرگ از روش‌های پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتال است.

بیانیه این شرکت در خصوص ارزهای دیجیتال به‌صورت زیر است:

ما به پتانسیل بلندمدت دارایی‌های دیجیتال، هم به‌ عنوان یک روش سرمایه‌گذاری و هم به‌ عنوان جایگزینی مناسب برای ارز فیات ایمان داریم.

پیش از این تسلا بیت کوین را به‌ عنوان یک روش پرداخت هزینه خرید خودروهای الکتریکی در ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری پذیرفته بود. علاوه بر این، این شرکت ۱.۵ میلیارد دلار از خزانه خود را در سه‌ ماهه اول سال ۲۰۲۱ در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد.

با این‌ حال چندی نگذشت که حمایت این شرکت از بیت کوین متوقف شد. در آن زمان بسیاری معتقد بودند که این شرکت با حمایت از فرایند استخراج بیت کوین، آسیب زیادی به محیط‌ زیست وارد کرده و مورد انتقادهای جدی قرار گرفت.

در ماه ژوئن، ایلان ماسک، اعلام کرد تسلا زمانی که حداقل نیمی از نرخ هش شبکه بیت‌کوین توسط انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود، پشتیبانی از پرداخت‌های بیت‌کوین را از سر خواهد گرفت.

این گزارش در بحبوحه اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه ارزش بازار تسلا پس از انعقاد قراردادی مهم با شرکت اجاره خودرو Hertz به بیش از یک تریلیون دلار رسیده، منتشر شد و قیمت سهام تسلا نیز برای اولین‌بار حدود یک هزار دلار افزایش یافت.

روز گذشته ایلان ماسک در پاسخ به کاربرانی که از او سؤال کرده بودند در ارز دیجیتال شیبا اینو سرمایه‌گذاری کرده است یا نه؛ گفته بود که او تنها در بیت کوین، اتریوم و دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده است. این پاسخ موجب عصبانیت طرفداران شیبا اینو و کاهش 27 درصدی قیمت این ارز در طی یک روز شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments