کدام استان بیشترین ماینر غیرمجاز را دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت توانیر به منظور ساماندهی شبکه برق کشور و همچنین جلوگیری از کمبود و قطعی برق مشترکان سه بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی، اقدام به کشف و جمع‌آوری مراکز استخراج رمزارز غیرمجاز کرده است.

مطابق آخرین آمار ارائه‌شده از سوی این شرکت تا نیمه مرداد سال ۱۴۰۰، تاکنون ۴ هزار ۶۷۰ مرکز استخراج رمزارز غیرمجاز شناسایی شده و مراحل جمع‌آوری و توقیف این مراکز طی شده است.

بر این اساس، ظرفیت برق مورداستفاده در مراکز شناسایی‌شده معادل ۵۹۸ هزار و ۴۲۴ کیلووات برآورد می‌شود.

لازم به ذکر است از ۴ هزار ۶۷۰ مرکز شناسایی‌شده، تاکنون تعداد ۲۰۹ هزار و ۲۴۳ دستگاه استخراج رمزارز توقیف شده است. به عبارت دیگر، به طور میانگین هر مرکز استخراج رمزارز از ۴۵ دستگاه استخراج تشکیل شده است.

تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی، در صدر لیست!

بر اساس نقشه پراکندگی مراکز استخراج رمزارز غیرمجاز، از انتهای تیر تا دهه اول مرداد، سه استان خراسان رضوی، تهران و آذربایجان شرقی، بیشترین مراکز استخراج رمزارز غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند و در وضعیت قرمز قرار دارند.crypto-mining-farms-in-iran

از سوی دیگر، پنج استان فارس، لرستان، کرمانشاه، اصفهان و قزوین نیز ۵ تا ۱۰ درصد از مراکز استخراج رمزارز را به خود اختصاص داده و در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

نکته قابل‌توجه در این نقشه، صفر بودن آمار شناسایی مراکز استخراج رمزارز غیرمجاز در دو استان هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد در بازه زمانی یاد شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments