آمازون شایعه پذیرش بیت کوین را تکذیب کرد| سقوط مجدد BTC به کانال ۳۶ هزار دلار!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سخنگوی شرکت آمازون (Amazon)، بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین جهان، با تکذیب اخبار مربوط به پذیرش بیت کوین (BTC) در سال جاری، اعلام کرد که این شرکت هنوز برنامه خاصی برای پشتیبانی از پرداخت‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال ندارد.

در تاریخ ۲۲ ژوئیه، آمازون یک درخواست شغلی برای مدیریت واحد ارز دیجیتال و بلاکچین خود منتشر کرد. چهار روز بعد، خبرگزاری City AM با انتشار گزارشی ادعا کرد که غول تجارت الکترونیک آمازون قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته و برنامه‌هایی نیز برای راه‌اندازی ارز دیجیتال اختصاصی خود تا سال ۲۰۲۲ دارد.

در این گزارش آمده بود: «این روند تنها شامل عرضه راه‌حل‌های پرداخت مبتنی بر کریپتو نیست، بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از مکانیزم کاری آینده آمازون است که به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته است. در حالی که پذیرش بیت کوین اولین قدم آمازون در ورود به دنیای کریپتو است، اما مدیران این شرکت مشتاقند سایر ارزهای دیجیتال را نیز در آینده اضافه کنند. این دستورالعمل از سوی جف بزوس (Jeff Bezos) بیان شده و این پروژه تقریباً آماده اجرا است.»

با این حال، طولی نکشید که آمازون با انتشار یک بیانیه رسمی تمامی این اخبار را تکذیب کرد و گزارش City AM را نادرست خواند.

در بیانیه آمازون آمده است:

علی‌رغم علاقه ما به حوزه کریپتو، گمانه‌زنی‌هایی که پیرامون برنامه‌های ما برای پذیرش ارزهای دیجیتال صورت گرفته، صحت ندارند. ما همچنان بر روی بررسی این موضوع برای مشتریانی که از آمازون خرید می‌کنند، متمرکز هستیم.

در هر صورت، این خبر به شدت بازار ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار داد و بیت کوین در عرض چند دقیقه، حدود ۴ هزار دلار ضرر کرد. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین قیمت روزانه خود در ۴۰،۵۰۰ دلار، در حدود ۳۶،۹۱۰ دلار معامله می‌شود.
amazon-will-not-accept-bitcoin
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).
به دنبال سقوط بیت کوین، آلت کوین‌ها نیز با پیروی از رهبر خود با افت قیمت حتی به مراتب بیشتری مواجه شدند. در حال حاضر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با یک افت تقریباً ۴٫۵ درصدی به ۱٫۴۵ تریلیون دلار کاهش یافته است.
amazon-will-not-accept-bitcoin
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments