بنیاد استلار به دنبال خرید شرکت پرداخت مانی‌گرام!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش بلومبرگ، بنیاد توسعه استلار (Stellar)، یک سازمان غیرانتفاعی متمرکز بر توسعه و رشد شبکه استلار، با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری ادونت اینترنشنال (Advent International)، به دنبال خرید شرکت انتقال پول مانی‌گرام (MoneyGram) است.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که مذاکرات در مورد خرید این شرکت چگونه پیش خواهد رفت.

رقابت استلار با ریپل!

شرکت مانی‌گرام که در سال ۱۹۴۰ میلادی تأسیس شد، یکی از بزرگترین شرکت‌های حواله پول در ایالات متحده است. این شرکت با فضای ارزهای دیجیتال ناآشنا نیست؛ چراکه چند سال با شرکت ریپل همکاری داشته است.

با این حال، پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده از شرکت ریپل و مدیران آن به اتهام فروش غیرقانونی XRP، مانی‌گرام همکاری بزرگ خود را با این شرکت فسخ کرد. پس از آن، شرکت ریپل نیز کل سهام خود در مانی‌گرام را به فروش رساند.

از سوی دیگر، لازم به ذکر است که استلار توسط جد مک‌کالب (Jed McCaleb)، یکی از بنیانگذاران ریپل، راه‌اندازی شده است. مک‌کالب در سال ۲۰۱۴ میلادی و به دلیل اختلاف با سایر مدیران ارشد ریپل، این شرکت را ترک کرده بود.

مک‌کالب به خاطر نقش خود در ایجاد شرکت اوپن کوین (OpenCoin) که بعدها به ریپل لبز (Ripple Labs) تغییر نام داد، ۸ میلیارد واحد توکن XRP دریافت کرد. پس از این‌که مک‌کالب تصمیم به فروش این توکن‌ها گرفت، توافق‌نامه هفت ساله‌ای را با ریپل لبز منعقد کرد که بر اساس آن، این برنامه‌نویس نمی‌توانست هر روز بیشتر از ۱٫۵ درصد از حجم معاملات روزانه XRP، از توکن‌های خود را بفروشد.

استلار و ریپل شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند و سال‌هاست که رقیب هم محسوب می‌شوند. حال، خرید شرکت پرداخت مانی‌گرام توسط استلار می‌تواند اختلاف میان این دو شرکت را بیشتر کند.

به دنبال انتشار اخبار مبنی بر احتمال خرید مانی‌گرام توسط بنیاد استلار، قیمت ارز دیجیتال این بنیاد که با نماد اختصاری XLM شناخته می‌شود، نزدیک به ۱۴ درصد افزایش یافت. استلار (XLM) در حال حاضر هفدهمین ارز دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار است.

سال‌هاست که گزارش‌هایی در مورد خرید مانی‌گرام توسط شرکت‌های مختلف منتشر می‌شود. به عنوان مثال، شرکت ارائه‌دهنده خدمات مالی و ارتباطی وسترن یونیون (western union) نیز سال گذشته، پیشنهاد خرید مانی‌گرام را داده بود.

شرکت انت گروپ (Ant Group)، یک شرکت وابسته به گروه علی‌بابا (Alibaba) نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی در تلاش بود تا مانی‌گرام را به مبلغ ۱٫۲ میلیارد دلار خریداری کند، اما این توافق‌نامه توسط نهادهای نظارتی ایالات متحده لغو شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments