چارلز هاسکینسون: بیت کوین بدترین دشمن خودش است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو و هم‌بنیانگذار اتریوم، اظهار داشت بیت کوین در مقایسه با اتریوم و سایر شبکه‌های اثبات سهام بسیار کند است.

مدیر عامل شرکت IOHK معتقد است که بیت کوین به دلیل سرعت کم خود در رقابت با شبکه‌های اثبات سهام شکست خواهد خورد.

هاسکینسون با بیان این‌که شبکه‌های اثبات سهام، سرعت و عملکرد برتری را نسبت به بیت کوین ارائه می‌دهند، گفت:

مشکل بیت کوین این است که سرعت آن بسیار کند بوده و برنامه‌نویسی آن شبیه ابرکامپیوترهای قدیمی است. تنها دلیلی که هنوز وجود دارد، این است که برای حفظ آن سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام شده است.

وی با تاکید بر این‌که بیت کوین از لحاظ برنامه‌نویسی از رقبای خود عقب مانده است، در مورد مکانیسم اجماع اثبات کار آن گفت:

شما باید این لعنتی را ارتقا دهید!

هاسکینسون همچنین از جامعه بیت کوین به دلیل عدم تمایل به نوآوری فراتر از لایه پایه این ارز دیجیتال انتقاد کرد و راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه دوم بیت کوین را بسیار شکننده توصیف کرد:

بیت کوین بدترین دشمن خودش است. بیت کوین اثرات شبکه‌ای، برند و پذیرش قانونی را دارد. اما هیچ راهی برای تغییر سیستم، حتی رفع نقاط ضعف آشکار آن وجود ندارد.

در مقابل، بنیانگذار کاردانو استدلال کرد در حالی که اتریوم به شبکه رقیب بیت کوین تبدیل شده، اما فرهنگ توسعه آن تکامل را می‌پذیرد:

آن‌چه واقعا جالب است این است که اتریوم از چنین مشکلی رنج نمی‌برد. اتریوم همان اثرات شبکه‌ای بیت کوین را دارد، اما جامعه‌ای با فرهنگ کاملا متفاوت دارد. آنها عاشق پیشرفت و ارتقا هستند. اگر من مجبور شوم فقط بین این دو شبکه شرط ببندم، می‌گویم که از ده بار مسابقه با بیت کوین، اتریوم نه بار را برنده خواهد شد.

با این وجود، هاسکینسون اذعان کرد که نبرد برای تسلط بر حوزه ارزهای دیجیتال، در مقایسه با رقابت بین اتریوم و بیت کوین، بازی بسیار پیچیده‌تری است. وی اظهار داشت که بسیاری از بلاکچین‌های دیگر در حال رقابت برای دستیابی به سهم عمده بازار بلاکچین هستند و جای تعجبی نیست که کاردانو نیز در میان آنها قرار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments