آذری جهرمی: کیش می‌تواند به مرکز صرافی‌های ارز دیجیتال منطقه تبدیل شود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سفر اخیر خود به کیش، ایده تبدیل این جزیره به یک مرکز بین‌المللی برای صرافی‌های ارز دیجیتال را مطرح کرد.

به نظر می‌رسد مقامات قصد دارند یک منطقه آزاد مالی را در کشور بسازند. ایران از مدت‌ها قبل توجه ماینرهای رمزارز را نیز به خود جلب کرده است.

جزیره کیش به طول ۹۱ کیلومتر مربع واقع در ساحل خلیج فارس در جنوب ایران، هم‌اکنون میزبان یکی از مناطق آزاد تجاری این کشور است. آذری جهرمی می‌گوید:

کیش زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن به مرکز صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال کشورهای منطقه را دارد و باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. مقامات باید مذاکرات را با کشورهای همسایه آغاز کنند.

جزیره کیش با داشتن مراکز خرید و هتل‌های متعدد، یک مکان محبوب در خلیج فارس است. جمعیت دائمی این جزیره از حدود ۴۰ هزار نفر تشکیل شده، اما جاذبه‌های گردشگری و وضعیت منطقه تجارت آزاد آن، هر ساله بیش از یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. به همین دلیل، دولت در نظر دارد یک منطقه آزاد مالی را نیز در این جزیره ایجاد کند.

به گزارش فایننشال تریبون (Financial Tribune)، توان الکتریکی تولیدشده در این جزیره به سرزمین اصلی منتقل نمی‌شود و بنابراین، ماینرها می‌توانند از انرژی مازاد برای ضرب ارزهای دیجیتال استفاده کنند. به گزارش این خبرگزاری، پیش از دستور تعطیلی تمامی مزارع استخراج کشور تا پایان شهریور ماه، ۱۲ مزرعه استخراج رمزارز در جزیره کیش، مناطق آزاد تجاری ماکو و ارس و همچنین، مناطق ویژه اقتصادی در البرز، شیراز، بوشهر و رفسنجان فعالیت می‌کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments