قیمت اتریوم برای اولین بار وارد کانال ۴ هزار دلار شد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۱۰ می، اتریوم (ETH)، آلت کوین برتر بازار توانست برای اولین بار از مقاومت روانی ۴ هزار دلار عبور کرده و رکورد تاریخی جدیدی را در ۴،۱۶۵ دلار به ثبت برساند. این دستاورد جدید تنها یک هفته پس از ورود قیمت اتریوم به کانال ۳ هزار دلار صورت می‌گیرد.

در زمان انتشار این خبر، اتریوم کمی اصلاح داشته و با قیمت ۴،۰۷۶ دلار معامله می‌شود. با این حال، همچنان در بازه ۲۴ ساعته یک رشد ۴٫۹۶ درصدی را نشان می‌دهد.
eth-price-breaks-4k-for-first-time
نمودار کندل ۱ روزه قیمت اتریوم در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

هفته گذشته، ارزش بازار اتریوم از بانک آو آمریکا (Bank of America) پیشی گرفت و به بیست و هشتمین دارایی برتر جهان از لحاظ ارزش بازار تبدیل شد. در حال حاضر، اتریوم با ارزش بازار ۴۶۹٫۵۳۶ میلیارد دلاری خود در جایگاه نوزدهم و بالاتر از غول خرده‌فروشی وال-مارت (Wal-Mart) و شرکت جانسون اند جانسون (Johnson and Johnson) قرار داشته و فاصله بسیار کمی با جی‌پی مورگان چیس (JPMorgan Chase)، بزرگترین بانک آمریکایی از لحاظ دارایی‌های تحت مدیریت دارد.

رشد قابل‌توجه قیمت اتریوم تا حدودی مربوط به افزایش علاقه سازمان‌ها به این دارایی است. به گزارش شرکت کوین شیرز (Coinshares)، سرمایه‌گذاران سازمانی تا پایان ماه آوریل بیش از ۳۰ میلیون دلار اتریوم خریداری کرده‌اند. علاوه بر این، تخمین زده می‌شود که مدیران سرمایه حدود ۱۳٫۹ میلیارد دلار اتریوم در اختیار دارند.

به همین ترتیب، گام‌های قابل‌توجهی در پذیرش این ارز دیجیتال برداشته شده است. هفته گذشته، بانک سرمایه‌گذاری اروپا (European Investment Bank) اعلام کرد که با همکاری سازمان‌های بانکی بزرگ مانند گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، ۱۲۱ میلیون دلار اوراق قرضه را از طریق شبکه اتریوم عرضه می‌کند. علاوه بر این، رشد امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) نیز یکی از دلایل اصلی رشد قیمت اتریوم به شمار می‌رود.

با این حال، از اصلی‌ترین دلایل صعود قیمت اتریوم به‌روزرسانی زیرساخت‌های شبکه آن است – EIP-1559 و ETH 2.0. EIP-1559 – که قرار است در هارد فورک لندن (London) اجرا شود. این به‌روزرسانی شامل یک بازنگری عمده در ساختار کارمزدهای اتریوم خواهد بود و انتظار می‌رود که علاوه بر کاهش قابل‌توجه کارمزدهای گس، ETH را به یک دارایی ضد تورمی نیز تبدیل کند.

از سوی دیگر، با ارتقای شبکه فعلی اتریوم به اتریوم ۲.۰، شبکه به یک مدل اجماع اثبات سهام منتقل خواهد شد که انتظار می‌رود فشار فروش را کاهش داده و سرمایه‌گذاران را به نگهداری این ارز دیجیتال تشویق کند.

این صعود شگفت‌انگیز حتی باعث گمانه‌زنی‌های جدیدی شده مبنی بر این‌که، ارزش بازار اتریوم می‌تواند از بیت کوین پیشی بگیرد.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments