بازار رمزارزها غرق در دریای خون

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین)، ارز دیجیتال برتر جهان توانسته بود بیش از ۲ هزار دلار از ارزش از دست رفته خود را جبران کند و قیمت آن تا ۶۲ هزار دلار افزایش یابد. با این حال، در ۲۴ ساعت گذشته وضعیت به کلی تغییر کرد.

به تازگی، یک حساب کاربری به نام FXHedge در توییتر خبری را منتشر کرده است مبنی بر این که، خزانه‌داری ایالات متحده قصد دارد چندین مؤسسه مالی را به استفاده از ارزهای دیجیتال برای پولشویی متهم کند. اگرچه این آژانس هنوز خبر را تأیید نکرده، اما به نظر می‌رسد ترس ناشی از آن، اختلالات گسترده‌ای را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

به طوری‌که، قیمت بیت کوین طی چند ساعت از حدود ۶۱ هزار دلار به پایین‌ترین سطح روزانه خود در حدود ۵۱،۵۰۰ دلار سقوط کرد. این پایین‌ترین قیمت بیت کوین در سه هفته گذشته بوده است. علاوه بر این، کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین باعث سقوط ارزش بازار این ارز دیجیتال به کمتر از ۱ تریلیون دلار نیز شد.

با وجود بازیابی چند هزار دلاری قیمت و بازگشت به نزدیکی سطح ۵۵ هزار دلار، ارزش بیت کوین در مقیاس ۲۴ ساعته همچنان بیش از ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

آلت کوین‌ها یکپارچه قرمزپوش شدند!

طبق معمول، آلت کوین‌ها نیز واکنش شدیدی به افزایش نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند. اتریوم (ETH) این روند نامطلوب را با سقوط قیمت از حدود ۲،۳۵۰ دلار به پایین‌ترین سطح روزانه خود در ۱،۹۴۰ دلار پیش برد. اگرچه پس از این سقوط ۴۱۰ دلاری، آلت کوین برتر بازار کمی از افت قیمت خود را جبران کرده و به حدود ۲،۱۲۰ دلار بازگشته است.

بیشتر آلت کوین‌های دیگر نیز عملکرد تقریبا یکسانی داشتند. بایننس کوین (BNB) پیش از بازگشت به حدود ۴۵۶ دلار، از قیمت ۵۲۰ دلار به ۴۴۰ دلار سقوط کرده بود.

در بازه زمانی ۲۴ ساعته، سایر آلت کوین‌های بزرگ نیز افت قیمت دو رقمی را تجربه کردند. به عنوان مثال، ریپل (XRP) با ۲۲ درصد، کاردانو (ADA) با ۱۷ درصد، پولکادات (DOT) با ۱۷ درصد، یونی سواپ (UNI) با ۱۷ درصد، لایت کوین (LTC) با ۲۱ درصد، چین لینک (LINK) با ۱۷ درصد و بیت کوین کش (BCH) با ۲۵ درصد، همگی در وضعیت قرمز قرار دارند.

بررسی اجمالی بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

در نهایت، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۶۰ میلیارد دلار کاهش یافته و به ۱٫۹۳ تریلیون دلار سقوط کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments