پلن بی: قیمت بیت کوین تا پایان آوریل می‌تواند تا ۹۲ هزار دلار افزایش یابد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پلن بی (PlanB)، تحلیل‌گر معروف و خالق مدل انباشت به جریان (Stock to Flow)، با استناد به داده‌های جدید پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین (BTC) طی دو هفته آینده به ۹۲ هزار دلار افزایش خواهد یافت.

به گفته پلن بی، با وجود دستاوردهای این هفته بیت کوین، ارز دیجیتال برتر جهان هنوز پتانسیل زیادی برای صعود دارد.

پلن بی بر اساس وضعیت شاخص قدرت نسبی (RSI) که برای ترسیم روند قیمت بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد، این پیش‌بینی را کرده است. شاخص RSI اطلاعات مفیدی را در مورد این‌که بیت کوین در چه بازه زمانی بیش از حد خریداری شده یا به فروش رسیده است، ارائه می‌دهد.

پلن بی در طول یک سال گذشته، از جمله در بازار نزولی بهار ۲۰۲۰ میلادی و در ماه آگوست همان سال که احساسات بازار برای رالی صعودی آماده شده بود، اطلاعات این شاخص را برای هودلرها منتشر کرده است.

در حال حاضر، شاخص RSI در سطح ۹۲ از ۱۰۰ و نزدیک به بالاترین سطح خود قرار دارد، اما هنوز حداقل سه نقطه با اوج بازار صعودی سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ فاصله دارد. به همین دلیل و برای مطابقت با این نقاط، قیمت بیت کوین باید بیشتر از این صعود کند.

به گفته پلن بی، برای آن‌ که میزان شاخص RSI تا پایان ماه آوریل به سطح ۹۵ برسد، قیمت بیت کوین باید تا ۹۲ هزار دلار افزایش یابد.

شاخص RSI بیت کوین.

عرضه سهام صرافی کوین بیس چه تأثیری بر ارزهای دیجیتال دارد؟

برای کسانی که قیمت ۹۲ هزار دلار را بیش از حد خوش‌بینانه می‌دانند، باید گفت که پلن بی در پیش‌بینی حرکات صعودی بیشتر برای بیت کوین تنها نیست. نمودارهای اخیر نیز نشان می‌دهند که عملکرد بیت کوین در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷، در واقع متوسط است و قیمت آن خیلی سریع افزایش نمی‌یابد.

در همین حال، پلن بی به عرضه عمومی سهام صرافی کوین بیس (Coinbase) در بورس نزدک (Nasdaq) نیز اشاره کرد.

علی‌رغم نگرانی‌های موجود مبنی بر این که در ابتدای عرضه ممکن است فروش عمده‌ای اتفاق بیفتد، عرضه سهام این صرافی نقطه عطفی برای بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

بنابراین، این اقدام کوین بیس را می‌توان آغاز دوره جدیدی برای بیت کوین و آلت کوین‌ها دانست. در حالی که روند قیمت ارزهای دیجیتال نیز خود از یک آینده روشن خبر می‌دهد.

ارزش بازار صرافی کوین بیس در مقابل بانک‌های جهانی.

با توجه به این که ارزش بازار کوین بیس حدود ۱۴۹ میلیارد دلار است، می‌توان این صرافی را نهمین بانک بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازار در نظر گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

تمام تحلیلها اشتباه بوده.من فقط به نمودار نگاه میکنم و خرید میکنم. و نظر کارشناسان همیشه اشتباه بوده.

قطعا نظرات افراد و همینطور سیگنال ابزارهای کمکی صرفا برای راهنمایی هستند و در نهایت تحلیلگر هست که باید خودش با استفاده از اهداف و استراتژی های شخصیش تصمیم گیری نهایی رو انجام بده

بعید نیست

سرمایه گذاری در عرضه های اولیه هم جذابیت خودشون رو دارن

کدوم ارز خوبه واسه سرمایه گزاری الان