ارزش کل دارایی‌های قفل شده در دیفای به رکورد جدیدی دست یافت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علی‌رغم این که بسیاری از پروتکل‌های دیفای پیشرو در شبکه اتریوم با ضرر و زیان‌های هفتگی روبه‌رو شده‌اند، محبوبیت شبکه هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) باعث شده که ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) در پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز به رکورد جدیدی دست یابد.
بر اساس داده‌های ارائه شده توسط دیفای لاما (DeFi Llama)، در حال حاضر نزدیک به ۷۹ میلیارد دلار دارایی در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز قفل شده است. این رقم، تقریبا دو برابر ارزش بازار ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)، یک سوم ارزش بازار اتریوم (ETH) و هم‌تراز با شرکت فناوری و رسانه اجتماعی اسنپ اینک (Snap Inc)، توسعه‌دهنده برنامه اسنپ چت (Snapchat)، است.
طبق گزارش‌ها، افزایش چشمگیر ارزش کل دارایی‌های قفل شده در دیفای، بیشتر به دلیل رشد قابل توجه سه پروتکل بزرگ این حوزه بوده است.
برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) شبکه هوشمند بایننس همچنان عامل اصلی رشد این بخش هستند. علاوه بر این، هفته گذشته تقریبا ۲۹ درصد یا ۱٫۳ میلیارد دلار به ارزش کل دارایی‌های قفل شده در پلتفرم پنکیک سواپ (PancakeSwap) اضافه شد. صرافی غیرمتمرکز (DEX) جدید الیپسیس فایننس (Ellipsis Finance) برای استیبل کوین‌ها نیز سرمایه قابل توجهی را جذب کرده و کمتر از یک هفته پس از راه‌اندازی، با ۱٫۹ میلیارد دلار دارایی در جایگاه سیزدهم از لحاظ ارزش کل دارایی‌های قفل شده، قرار دارد.
از سوی دیگر، برخی از پروژه‌های دیفای مبتنی بر اتریوم نیز دستاوردهای قابل توجهی کسب کرده‌اند. در این میان، برنامه غیرمتمرکز اینستا دی‌اپ (Instadapp) ارزش کل دارایی‌های قفل شده خود را دو برابر کرده و ۱٫۰۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است. یرن فایننس (Yearn Finance) نیز ارزش کل دارایی‌های قفل شده در پلتفرم خود را با افزایش تقریبا ۸۵۰ میلیون دلاری دو برابر کرده و ارزش کل دارایی‌های قفل شده در وسپر فایننس (Vesper Finance)، با رشد ۸۴ درصدی در عرض شش هفته پس از راه‌اندازی، از ۱ میلیارد دلار فراتر رفته است.
در حالی که ارزش کل دارایی‌های قفل شده در پروتکل‌های دیفای طی هفت روز گذشته تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته است، داده‌‌های ارائه شده توسط شرکت تحلیلی مساری (Messari) نشان می‌دهند که میانگین عملکرد دارایی‌های دیفای در هفته گذشته تقریبا ۱ درصد کاهش یافته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments