زمان مطالعه: 9 دقیقه

آشنایی با کیف پول اکسودوس (Exodus) آموزش استفاده + ویدئو

زمان مطالعه: 9 دقیقه

مقدمه

کیف پول اکسودوس (Exodus) یک کیف پول نرم‌افزاری و از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای ذخیره بیت کوین، اتریوم و رمزارزهای دیگر است. این کیف پول در میان کاربران ارزهای دیجیتال بسیار محبوب است. از ویژگی‌های کیف پول exodus، پشتیبانی تمام وقت از کاربران و کاربرپسند بودنِ آن است که برای افرادی که تازه وارد دنیای رمزارزها شده‌اند، مناسب است. کیف پول اکسودوس را می‌توان در پلتفرم‌های اندروید، iOS، ویندوز، مک و لینوکس استفاده کرد. کیف پول exodus wallet در سال 2016 توسط دنیل کستنالی (Daniel Castagnoli) و جی پی ریچاردسن (JP Richardson) راه‌اندازی شد و از کیف پول‌های نسبتاً جدیدِ رمزارزها به شمار می‌‌رود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!

شروع
کیف پول اکسودوس (Exodus)
ارز بیش از 100 کوین و توکن
پلتفرم
امنیت
افزودن توکن اختصاصی دارد
تایید دو مرحله‌ای ندارد
رابط کاربری ساده
صرافی داخلی دارد
وب سایت Exodus

چرا کیف پول exodus به وجود آمد؟

اکسودوس با این هدف طراحی‌‌شده است که یک کیف پول چند ارزی و کاربرپسند باشد. به‌‌وسیله آن شما می‌‌توانید از بسیاری از دارایی‌‌های دیجیتال استفاده ‌‌نمایید. همچنین اکسودوس قابلیت ادغام با کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor) را هم دارد و می‌توان از آن برای کنترل دارایی در ترزور و یا بازیابی دارایی‌ ترزور در صورت خرابی یا مفقودی کیف پول سخت‌افزاری استفاده کرد.

سازندگان کیف پول exodus بسیار تلاش کرده‌‌اند تا به گونه‌‌ای نرم افزار را طراحی کنند که برای طیف وسیعی از کاربران قابل استفاده باشد. نحوه کار با این کیف پول بسیار راحت است به صورتی که کاربران تازه وارد هم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. در قسمت منو کیف پول exodus پوسته‌های مختلفی برای اجرا کردن در نرم افزار وجود دارد. همچنین امکان تغییر رنگ پس زمینه هم در این کیف پول وجود دارد.

حتما ببینید: لیست کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول exodus

ویدئو آموزش نصب کیف اکسودوس (Exodus)

ویژگی‌های کیف پول Exodus

در حال حاضر نسخه موبایلی کیف پول Exodus بیش از 100 رمزارز مختلف را پشتیبانی می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند برخی از توکن‌ها را به صورت دستی به این کیف پول اضافه کنند. از مهم‌ترین کوین‌هایی که توسط اکسودوس پشتیبانی می‌شود می‌توان به بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، دیجی بایت، دش، سیویک، لایت کوین، ایاس، استلار، تتر، تزوس، نئو و ترون اشاره کرد. البته لیست رمزارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول Exodus در حال گسترش و به روزرسانی است و برای مشاهده لیست تمام کوین‌ها و توکن‌های پشتیبانی شده توسط این کیف پول می‌توانید از وب‌سایت رسمی اکسودوس بازدید کنید.

ویژگی دیگر کیف پول Exodus، ساده بودن رابط کاربری و نصب و استفاده آسان از کیف پول برای تمام افراد از جمله تازه‌کارها است. در واقع طراحان اکسودوس هدف اصلی خود را جذب مخاطبان جدید و بزرگ‌تر شدن جامعه ارزهای دیجیتال می‌دانند که اعتقاد دارند، رابط کاربری کاربرپسند و زیبا و استفاده آسان از این کیف پول می‌تواند باعث جذب افراد جدید به دنیای رمزارزها شود. ویژگی کاربردی و مهم دیگر کیف پول Exodus این است که، کاربران می‌توانند بدون نیاز به صرافی در داخل کیف پول اکسودوس به مبادله ارزهای مختلف بپردازند. البته کارمزدی که کیف پول Exodus برای ارائه این سرویس دریافت می‌کند، بیشتر از کارمزدی است که صرافی‌ها دریافت می‌کنند، ولی به دلیل سهولت و سریع بودن، استفاده از صرافی داخلی کیف پول می‌تواند برای کاربران تازه کار کاربردی و جذاب باشد.

همچنین یک ویژگی کمیاب در میان کیف پول‌ها، پشتیبانی 24 ساعته در طول 7 روز هفته توسط Exodus می‌باشد. این پشتیبانی هم از طریق وب‌سایت اکسودوس و هم از طریق بخش پشتیبانی داخل کیف پول در دسترس کاربران است.

آموزش مراحل نصب و استفاده از Exodus

امکان دانلود کیف پول اگزودوس برای موبایل و دسکتاپ (ویندوز، مک و لینوکس) از طریق وبسایت این کیف پول فراهم است. با مراجعه به این آدرس می‌توانید نسخه مورد نظرتان را دانلود کنید. مراحل نصب بسیار ساده است و با چند کلیک به پایان می‌‌رسد. پس از نصب وارد صفحه اولیه کیف پول می‌شوید. در اینجا می‌توانید بین نسخه قدیمی و نسخه جدید کیف پول Exodus یکی را انتخاب کنید.

کیف پول exodus

در مرحله بعد وارد صفحه خوش‌‌آمد گویی کیف پول می‌شوید و می‌توانید وارد بخش‌های مختف آن مانند مشاهده سبد دارایی، کیف پول و صرافی داخلی شوید.

کیف پول exodus

پس از ورود به بخش Wallet می‌‌توانید رمزارز مورد نظر خود را از منو چپ انتخاب کنید و موجودی آن را مشاهده و یا اقدام به ارسال یا دریافت آن رمزارز کنید.

کیف پول exodus

جهت ارسال رمزارز مورد نظر پس از زدن گزینه Send وارد صفحه ارسال می‌شوید. در این بخش آدرس کیف پولی که قصد دارید رمزارز را به آن انتقال دهید، وارد کنید. سپس مقدار رمزارز مورد نظر خود را وارد کنید. در پایین صفحه می‌توانید کارمزد شبکه جهت انتقال را مشاهده کنید.

چنانچه قصد دریافت ارزهای دیجیتال را دارید و نیاز دارید که آدرس کیف پول خود را داشته باشید، وارد صفحه رمزارز مورد نظر خود شوید و سپس گزینه Receive را بزنید تا آدرس کیف پول خود را مشاهده کنید.

تبدیل رمزارزها در کیف پولExodus

انجام این کار در کیف پول Exodus بسیار آسان است. جهت تبدیل رمزارزها در این کیف پول کافیست وارد بخش Exchange این کیف پول شوید و رمزارز مورد نظر خود را جهت تبدیل انتخاب کنید.

پشتیبانی کیف پول Exodus

همانطور که گفته شد Exodus دارای پشتیبانی 24 ساعته در طول 7 روز هفته می‌باشد که از طریق وب‌سایت اکسودوس و هم از طریق بخش پشتیبانی داخل کیف پول در دسترس کاربران است. در این بخش می‌توانید سوالات متداول و ویدیوهای آموزشی را مشاهده کنید و یا به صورت آنلاین از طریق ایمیل یا توییتر با پشتیبانی کیف پول Exodus در ارتباط باشید.

کیف پول Exodus برای کاربران ایرانی

پیش از هر اقدام و استفاده از کیف پول Exodus در نظر داشته باشید که شرکت Exodus در آمریکا مستقر است و تحت قوانین ایالات متحده فعالیت می‌کند، بنابراین در صورت شناسایی آی پی شما از کشور ایران با قوانین تحریمی آمریکا مواجه خواهید شد و احتمال مسدود شدن حساب‌های شما وجود دارد. بنابراین اگر قصد دریافت کیف پول Exodus را از سایت رسمی آن با آی پی ایران داشته باشید با این پیغام مواجه می‌شوید:

به عنوان یک شرکت مستقر در آمریکا، Exodus از ارائه خدمات به افراد در کشور محل اقامت شما منع شده است. این امر به دلیل تحریم‌های اخیر وزارت امور خارجه آمریكا و تحریم‌های تجاری است كه تمام معاملات مالی یا تجاری مستقیم یا غیرمستقیم با كشور محل اقامت شما را ممنوع می‌كند. این واقعاً مایه تاسف ما است زیرا روش حرفه‌ای ما کمک به تمامی افراد در جهت کنترل دارایی‌های خود است.

برتری کیف پول Exodus بر والت‌های دیگر در چیست؟

کلیدهای خصوصی کیف پول اکسودوس در کامپیوتر یا موبایل کاربر تولید شده و در همان دستگاهی که تولید شده‌اند، باقی می‌مانند و در هیچ سروری آپلود نمی‌شوند. برای مشاهده این کلیدها می‌توانید به بخش Wallet رفته و پس از انتخاب رمزارز مورد نظر خود با زدن گزینه سه نقطه روی هم (در سمت راست و بالای صفحه) به کلیدهای خصوصی کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید که مانند هر کیف پول تحت وب دیگری، کیف پول Exodus هم در برابر حمله هکرها آسیب پذیر است و امنیت آن به امنیت کامپیوتر و موبایلی که روی آن نصب شده بستگی دارد. اگر کامپیوترتان توسط بدافزار، ویروس یا هرگونه نرم افزار مخرب دیگری هک شود، کیف پول‌تان هم دیگر امن نخواهد بود.

کیف پول Exodus به خاطر طراحی منعطفی که دارد، خیلی سریع نظر تریدرها را به خودش جلب کرد. کیف پول اکسودوس قیمت ارزهای دیجیتال را با استفاده از چارت‌های قوی به روز، به صورت ریل تایم و لحظه‌ای نمایش می‌‌دهد. علاوه بر این، اکسودوس (اگزودوس) والت به شما اجازه می‌‌دهد تا پورتفولیو خودتان را شخصی سازی کرده و تم، رنگ زمینه و دیگر ویژگی‌ها را به سلیقه خودتان تغییر دهید.

پشتیبانی اکسودوس

یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز اکسودوس، پشتیبانی تمام‌وقت تیم توسعه‌دهنده این کیف پول از کاربران است. اکسودوس ۲۴ ساعت روز و ۷ روزِ هفته به سوالات و مشکلات کاربران پاسخ می‌دهد. این پاسخگویی توسط ربات نیست و پشتیبانانی به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین به سوالات دارندگان کیف پول پاسخ می‌دهند.

سخن پایانی

در پایان می‌توان مزایای کیف پول اکسودوس را کاربرپسند بودن، رابط کاربری جذاب، پشتیبانی از تعداد زیادی از رمزارزها، استفاده بسیار آسان، داشتن صرافی داخلی و پشتیبانی 24 ساعته در طول 7 روز هفته دانست و از معایب این صرافی متن‌باز نبودن، نبود تایید دو مرحله‌ای و دریافت کارمزد بالا برای صرافی داخلی را می‌توان ذکر کرد. از همه معایب مهم‌‌تر، باتوجه به آمریکایی بودن مالکان این کیف پول، احتمالا شما همواره باید با وی پی ان به این کیف پول متصل باشید.

دانلود اپلیکیشن رمزارز نیوز

رمزارز نیوز؛ اپلیکیشن تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، رمزارزها و بلاکچین است.

با استفاده از اپلیکیشن رمزارزنیوز می‌توانید به ابزارها و امکانات وبسایت دسترسی داشته باشید، قیمت تمامی ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای رصد کنید، اخبار و مقالات تازه منتشرشده را ببینید. و به طور کلی به هر آنچه در وبسایت رمزارزنیوز قابل مشاهده است، دسترسی داشته باشید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments