قیمت لحظه ای هوریزن + نمودار قیمت ZEN 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Horizen
ZEN
رتبه: 398
$ 8.91
571,951 تومان
5.36%
ارزش کل بازار
$ 131,904,978
حجم معاملات 24 ساعته
$ 6,763,658
عرضه در گردش
14,920,138 ZEN
عرضه کل
14,920,394 ZEN


نوسانات و اطلاعات قیمت هوریزن

هر واحد هوریزن (ZEN) در این لحظه با قیمت 8.91 $، معادل 571,951 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال هوریزن، معادل $ 131,904,978 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 6,763,658 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 5.36% کاهش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت هوریزن یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره هوریزن

هورایزن یا هوریزن (Horizen) یک ارز دیجیتال و شبکه بلاکچینی متمرکز بر حفظ حریم خصوصی است که با هدف حل مشکلات مقیاس‌پذیری و امنیتی موجود در شبکه‌هایی مانند اتریوم توسعه یافته است. در واقع، ارز دیجیتال هورایزن یک هارد فورک از ارز دیجیتال حریم خصوصی محور زی کش (Zcash) است که قصد دارد قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را خصوصی و ایمن کند.
به عقیده عده‌ای، بسیاری از شبکه‌های بلاکچین موجود بیش از حد کند، عمومی و متمرکز هستند. هورایزن در تلاش است که با استفاده از الگوریتم اثبات دانش صفر (zero-knowledge proof) و ترکیبی از ابزارها، نودها و زنجیره‌های جانبی حفظ حریم خصوصی خود، این مشکلات را حل کند.
الگوریتم اجماع شبکه هورایزن ترکیبی از مدل‌های اثبات کار (POW) و اثبات سهام (POS) است. بنابراین، توکن‌های جدید هم به ماینرهایی که تحت الگوریتم POW فعالیت می‌کنند و هم به اعتبارسنج‌های POS، پاداش داده می‌شوند. در واقع، بلاکچین اصلی هورایزن برای حفظ اجماع از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند، در حالی که در بلاکچین‌های جانبی از مدل اثبات سهام استفاده می‌شود.
همانند بیت کوین، عرضه کل ارز دیجیتال هورایزن نیز برابر با ۲۱ میلیون ZEN در نظر گرفته شده و همچنین، به صورت دوره‌ای پاداش استخراج بلاک نصف می‌شود. اولین هاوینگ (نصف شدن پاداش استخراج بلاک) هورایزن در دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی اتفاق افتاد و طی آن، پاداش بلاک از ۱۲٫۵ ZEN به ۶٫۲۵ ZEN کاهش یافت.
ارز دیجیتال هورایزن یا هوریزن در زمان آغاز فروش خود در ژوئن سال ۲۰۱۷ با قیمت ۱۰٫۸ دلار معامله می‌شد. علی‌رغم کاهش جزیی قیمت ZEN در ماه‌های ابتدایی، قیمت ارز دیجیتال هورایزن در ماه اکتبر همان سال رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد و در این چرخه گاوی، در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ قیمت Horizen تا حدود ۵۹ دلار افزایش یافت.
پس از آن، ارز دیجیتال ZEN یک دوره پرنوسان تقریباً ۱۰ ماهه را پشت سر گذاشت. تا اینکه در دسامبر سال ۲۰۱۸، قیمت ارز دیجیتال Horizen به ۴٫۷ دلار کاهش یافت.
به دنبال آن، قیمت توکن هورایزن یک روند تقریباً خنثی به خود گرفت و تغییرات چندان محسوسی در قیمت ZEN مشاهده نشد.
تا اینکه در ماه ژانویه سال جاری میلادی و همزمان با رالی صعودی بازار ارزهای دیجیتال، قیمت توکن ZEN نیز وارد یک بازار گاوی شد و پس از پشت سر گذاشتن چهار ماه پرنوسان، در نهایت در ۲۷ آوریل، بالاترین قیمت تاریخی خود را در حدود ۱۳۸ دلار به ثبت رساند.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2400 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments