قیمت لحظه ای کلیتن + نمودار قیمت KLAY 🖥️ فروردین ۱۴۰۳

Klaytn
KLAY
رتبه: 128
$ 0.187259
12,433 تومان
2.50%
ارزش کل بازار
$ 678,372,993
حجم معاملات 24 ساعته
$ 14,996,714
عرضه در گردش
3,624,119,988 KLAY
عرضه کل
5,933,190,447 KLAY


نوسانات و اطلاعات قیمت کلیتن

هر واحد کلیتن در این لحظه با قیمت 0.187209 $، معادل 12,433 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال کلیتن، معادل $ 678,372,993 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 14,996,714 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 2.5% افزایش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت کلیتن یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره کلیتن

ارز دیجیتال Klaytn

ارز دیجیتال Klaytn (کلایتن) توسط شرکت kakao که یک شرکت مهم اینترنتی در کره جنوبی است، راه‌اندازی شده است. ارز دیجیتال کلایتن یک شبکه بلاکچین با مقیاس پذیری بالا و تأخیر پایین‌تر از بسیاری از ارز‌های دیجیتال ایجاد کرده است. در شبکه Klaytn در هر ثانیه 4000 تراکنش انجام ‌می‌شود و هزینه تراکنش‌ها هم بسیار پایین‌تر از شبکه اتریوم است. ارز دیجیتال کلایتن مزیت‌های بلاکچین‌های خصوصی و عمومی را با هم ترکیب کرده است؛ مزیت‌هایی مثل مدیریت توزیع شده، داده‌های غیر متمرکز، تأخیر کم و مقیاس پذیری بالا.
این ارز دیجیتال برخلاف سایر پروژه‌های ارز دیجیتال که به صورت خودجوش و گروه‌های استارتاپی ایجاد شده‌اند، توسط شرکت‌های بزرگ و مهم در حوزه اینترنت و پلتفرم موبایل پشتیبانی می‌شود. هم‌اکنون بیش از 30 شرکت مهم در سراسر دنیا نودهای اجماع این ارز دیجیتال را تشکیل داده‌اند.
این ارز از یک مکانیزم جدید به نام مکانیزم اثبات همکاری (Proof of Contribution) برای اجماع استفاده ‌می‌کند. در این مکانیزم هر نود به میزان فعالیت و همکاری در شبکه پاداش دریافت ‌می‌کند و همین امر مشوقی برای فعالیت نود‌ها و پایداری شبکه است.
در این شبکه نود‌های اجماع کننده شورایی را تشکیل ‌می‌دهند و هنگام ایجاد هر بلاک، بعضی از اعضای این شورا به صورت تصادفی برای تشکیل کمیته تأیید انتخاب ‌می‌شوند. وجود این کمیته باعث کاهش تعداد پیام‌های رد و بدل شده در شبکه ‌می‌شود و با افزایش تعداد تراکنش‌ها مقیاس‌پذیری شبکه کاهش نمی‌یابد.
در ارز دیجیتال کلایتن زنجیره خدمات از زنجیره پردازش تراکنش‌ها جدا است. بلاکچین ارز دیجیتال Klaytn از سه شبکه تشکیل شده است:
  • یک شبکه اصلی که وظیفه ایجاد و انتشار بلاک‌ها به کل شبکه را به عهده دارد.
  • شبکه‌ای که وظیفه ایجاد تراکنش‌ها و پردازش درخواست‌های داده را به عهده دارد.
  • و شبکه سوم برای اجرای اپلیکیشن‌های بلاکچینی استفاده ‌می‌شود.
همین مجزاسازی و لایه‌بندی وظایف، باعث بالا رفتن مقیاس پذیری در این شبکه شده است.
قیمت ارز دیجیتال Klaytn در زمان عرضه اولیه‌اش در سال 2020 برابر با 1 سنت بود. قیمت کلایتن از همان ابتدا شیب صعودی گرفت و در کمتر از هفت ماه قیمت کلایتن به هفت سنت یعنی هفت برابر قیمت اولیه‌اش رسید. پس از آن قیمت توکن KLAY با مقداری کاهش در یک محدوده رنج قیمت در حال نوسان بود که در فوریه سال 2021 قیمت Klaytn با یک رشد سریع شیب صعودی گرفت و قیمت رمزارز کلایتن در کمتر از دو ماه به 4.2 دلار رسید. اما این رشد سریع با ریزش سریع قیمت KLAY روبه‌رو شد. البته به دلیل داشتن تیمی قوی که از ارز دیجیتال کلایتن پشتیبانی ‌می‌کند، تحلیل‌گران اعتقاد دارند که قیمت Klaytn در درازمدت روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2397 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments