قیمت لحظه ای فانتوم + نمودار قیمت FTM 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

Fantom
FTM
رتبه: 58
$ 0.730852
47,007 تومان
1.45%
ارزش کل بازار
$ 2,045,034,633
حجم معاملات 24 ساعته
$ 234,351,036
عرضه در گردش
2,803,634,836 FTM
عرضه کل
3,175,000,000 FTM


نوسانات و اطلاعات قیمت فانتوم

هر واحد فانتوم (FTM) در این لحظه با قیمت 0.730656 $، معادل 47,007 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال فانتوم، معادل $ 2,045,034,633 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 234,351,036 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 1.45% کاهش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت فانتوم یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره فانتوم

فانتوم (FTM) چیست؟

ارز دیجیتال فانتوم (Fantom) یک پلتفرم قرارداد هوشمند مبتنی بر فناوری گراف جهت‌دار غیرمدور (DAG) است که با استفاده از الگوریتم اجماع اختصاصی خود، خدمات مالی غیرمتمرکز (دیفای) را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد.
فانتوم به همراه ارز دیجیتال اختصاصی خود با نماد FTM قصد دارد مشکلات مربوط به پلتفرم‌های قرارداد هوشمند، به ویژه سرعت تراکنش را حل کند. به گفته توسعه‌دهندگان فانتوم، آنها توانسته‌اند زمان انجام تراکنش‌ها را به کمتر از دو ثانیه کاهش دهند.
بنیاد فانتوم که بر عرضه محصولات فانتوم نظارت می‌کند، در سال ۲۰۱۸ میلادی ایجاد شد و راه‌اندازی شبکه اصلی این پلتفرم به نام اپرا (OPERA) به دسامبر سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد.

بنیانگذاران فانتوم چه کسانی هستند؟

بنیاد فانتوم به دست دکتر آهن بیونگ ایک (Ahn Byung Ik)، یک مهندس رایانه اهل کره جنوبی راه‌اندازی شد. در حال حاضر نیز، مایکل کنگ (Michael Kong) مدیر عامل این پلتفرم است.
توسعه‌دهندگان فانتوم عمدتاً در زمینه توسعه فول استک (full-stack) بلاکچین تجربه زیادی دارند و هدف آنها، ایجاد یک پلتفرم مقیاس‌پذیر، غیرمتمرکز و ایمن برای قراردادهای هوشمند است.
تیم فانتوم همچنین از مهندسان، دانشمندان، محققان، طراحان و کارآفرینان تشکیل شده است. کارمندان این تیم در سراسر جهان مستقر هستند و بر اساس یک پلتفرم توزیع‌شده فعالیت می‌کنند.

چه چیزی فانتوم را منحصربه‌فرد می‌کند؟

فانتوم در تلاش است که با استفاده از مکانیسم اجماع خود، ارائه خدمات دیفای و سرویس‌های مرتبط با قراردادهای هوشمند را تسهیل کند. این مکانیسم که Lachesis نام دارد، علاوه بر بهبود امنیت در مقایسه با الگوریتم اثبات سهام (PoS)، ظرفیت بسیار بالاتر و همچنین تأیید تراکنش‌ها در زمان بسیار کمتر را نوید می‌دهد.
پلتفرم فانتوم که با اتریوم سازگار است، توانسته توجه توسعه‌دهندگانی را که به دنبال راه‌حل‌های غیرمتمرکز هستند، به خود جلب کند. در واقع، فانتوم مأموریت خود را ایجاد سازگاری میان کلیه نهادهای معاملاتی در سراسر جهان عنوان می‌کند.
توکن اختصاصی فانتوم با نماد اختصاری FTM، ستون اصلی تراکنش‌ها را در این پلتفرم تشکیل می‌دهد. این توکن کاربردهای متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به تأمین امنیت شبکه از طریق استیکینگ، مشارکت در مدیریت شبکه، انجام پرداخت‌ها و پرداخت کارمزدهای شبکه، اشاره کرد.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

تیم فانتوم، عرضه اولیه توکن FTM را در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار کرد و طی آن، ۴۰ درصد از کل عرضه این توکن را به فروش رساند. در زمان عرضه اولیه، قیمت توکن FTM در حدود ۰٫۰۴۳۰۶ دلار بود و توسعه‌دهندگان توانستند در مجموع ۳۹ میلیون دلار سرمایه را از طریق فروش توکن‌های FTM به دست آورند.
پس از آن، به مدت دو سال و نیم قیمت ارز دیجیتال FTM تقریباً در یک روند خنثی قرار داشت. از ژانویه سال ۲۰۲۱، این توکن وارد یک بازار گاوی شد و در ماه فوریه، قیمت ارز دیجیتال فانتوم به بالاترین رقم تاریخی خود در حدود ۰٫۸ دلار رسید.  

تعداد توکن‌های در گردش FTM چقدر است؟

رمزارز FTM، یک توکن بر اساس الگوریتم اثبات سهام (PoS) است که در چند بلاکچین فعال است. سازگاری این پلتفرم با اتریوم به این معنی است که می‌توان FTM را به عنوان یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 خریداری کرد که پس از دریافت آن در کیف پول فانتوم، به طور خودکار به توکن اختصاصی بلاکچین فانتوم تبدیل می‌شود. نسخه دیگر FTM، به صورت یک توکن مبتنی بر استاندارد BEP2 در بلاکچین بایننس (Binance Chain) در دسترس است. البته در نظر داشته باشید که در شبکه اصلی اپرای فانتوم، تنها می‌توان از توکن FTM اختصاصیبلاکچین فانتوم استفاده کرد.
توجه داشته باشید که آدرس‌های فانتوم در شبکه اصلی اپرا همانند آدرس‌های اتریوم با 0x آغاز می‌شوند، اما آدرس‌ اتریوم نیستند.
حداکثر عرضه توکن FTM، در حدود 3٫175 میلیارد واحد است که در حال حاضر، حدوداً ۲،5 میلیارد واحد (۸۰ درصد) از آن در گردش است. با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تمام توکن‌های FTM، تا سال ۲۰۲۳ توزیع خواهند شد.
استیکینگ، بخش مهمی از اقتصاد توکنی پلتفرم فانتوم را تشکیل می‌دهد، به طوری که بخشی از عرضه توکن FTM برای پاداش استیکینگ اختصاص یافته ‌است.

فانتوم چه مشکلاتی را حل می‌کند؟ معضل سه گانه بلاکچین چیست؟

معضل سه گانه بلاکچین، به معنای برقراری تعادل میان سه مؤلفه سرعت، امنیت و غیرمتمرکزسازی است. به عنوان مثال، یک دفتر کل توزیع شده مانند بیت کوین از طریق پروتکل اجماع و غیرمتمرکزسازی خود، از امنیت بالایی برخوردار است، اما سرعت پایینی دارد.
فانتوم با استفاده از الگوریتم تحمل خطای بیزانس ناهمزمان (aBFT)، این مشکل را حل می‌کند. الگوریتم اجماع aBFT به فانتوم اجازه می‌دهد که تراکنش‌ها را به صورت ناهمزمان پردازش کند. در نتیجه، سرعت و توان عملیاتی تراکنش‌ها در مقایسه با بلاکچین‌هایی مانند اتریوم و بیت کوین افزایش می‌یابد.
علاوه بر این، فانتوم از طریق یک پروتکل اجماع بدون مجوز (permission less) و بدون رهبر (leaderless)، به غیرمتمرکزسازی و امنیت بالایی دست یافته است. در این نوع پروتکل، هر کسی می‌تواند در هر زمان عضو شبکه شود یا آن را ترک کند و همچنین، همه نودها (nodes) با هم برابر هستند.

امنیت شبکه فانتوم چگونه تأمین می‌شود؟

امنیت شبکه فانتوم با الگوریتم اجماع اثبات سهام تأمین می‌شود و مکانیزم اجماع aBFT آن، Lachesis نام دارد.
فانتوم با حذف رهبر از میان شرکت‌کنندگان در شبکه، از خطر حمله کم هزینه (low-cost attack) جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر، در شبکه اصلی اپرای فانتوم، تعداد نامحدودی از نودهای اعتبارسنج می‌توانند در تأمین امنیت شبکه مشارکت کنند؛ البته به شرطی که حداقل ۳،۱۷۵،۰۰۰ توکن FTM را در شبکه استیک کرده باشند.

چگونه می‌توان توکن FTM را استیک کرد؟

اگر تعداد کمی توکن FTM را در اختیار دارید یا در اجرای سیستم‌های توزیع‌شده تخصصی ندارید، همچنان می‌توانید در تأمین امنیت شبکه مشارکت کنید. برای این منظور، شما می‌توانید حداقل یک واحد توکن FTM را به یک نود اعتبارسنج محول کنید و به این ترتیب، پاداش بگیرید.
برای این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. کیف پول PWA (دسکتاپ/ موبایل) برای فانتوم را نصب کنید.
۲. توکن‌های FTM خود را از یک صرافی یا کیف پول به یک آدرس اپرا منتقل کنید.
۳. یک اعتبارسنج قابل اطمینان را انتخاب و روی گزینه استیک (stake) کلیک کنید. تمام!

توکن FTM را از کجا می‌توان خریداری کرد؟

شما می‌توانید ارز دیجیتال فانتوم (FTM) را از صرافی‌های رمزارزی بزرگ، از جمله بایننس (Binance)، کوکوین (KuCoin)، بیتمکس (BitMax) و ... خریداری کنید. با این حال، در حال حاضر بیشترین حجم معاملاتی این توکن در صرافی بایننس پردازش می‌شود. در این صرافی‌ها، امکان خرید توکن FTM با استفاده از ارزهای دیجیتال بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT) و بایننس کوین (BNB) وجود دارد.
با این حال، از آنجایی که در حال حاضر این رمزارز در صرافی‌‌‌های معتبر ایرانی خرید و فروش نمی‌شود، برای خرید ارز دیجیتال فانتوم می‌توانید از صرافی‌های ایرانی تتر تهیه کنید و با انتقال آن به یک صرافی معتبر خارجی، توکن FTM را خریداری کنید.

توکنومیک ارز دیجیتال فانتوم (FTM)

توکنومیک ارز دیجیتال فانتوم توزیع اولیه ارز دیجیتال FTM به شرح زیر است:
  • ۳۲٫۸ درصد به پاداش‌های بلاک،
  • ۱۲ درصد به مشاوران/مشارکت‌کنندگان،
  • ۶ درصد به ذخیره استراتژیک،
  • ۱٫۶ درصد به فروش عمومی،
  • ۱۱٫۷ درصد به فروش خصوصی II،
  • ۲۵٫۴ درصد به فروش خصوصی I،
  • ۳٫۲ درصد به فروش اولیه (Seed Sale)،
  • و ۷٫۵ درصد به بنیان‌گذاران و تیم، اختصاص یافته است.
توکنومیک ارز دیجیتال فانتوم
برنامه زمانی عرضه ارز دیجیتال FTM.
پیش‎بینی می‎شود که عرضه و توزیع ارز دیجیتال فانتوم در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۵ تکمیل شود.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2400 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام منظور از اصراف نکنید میشه بفرمایید.

فرار به سوی بالاتر از بیت کویین

بخرید و کنار بگذارید ولی اصراف نکنید
فانتوم

صرافی های ایرانی اگر بتونن امکان اضافه کردن حد ضرر را اضافه کنن خیلی خوبه

سلام چرا قیمت در صرافیهای مختلف فرق داره؟

سلام.تفاوت قیمت ها میتونه با توجه به سیاست های هر صرافی در نحوه ی قیمت گذاری متفاوت باشد.

فانتوم اف پنجه اف ۱۶ شد بخرید

اف ۴ هست نابغه

خیلی ممنون

فقط فانتوم رو عشقه❤🌹