قیمت لحظه ای استکس (بلاک استکس) + نمودار قیمت STX 🖥️ اردیبهشت ۱۴۰۳

$ 3.00
194,940 تومان
3.48%
ارزش کل بازار
$ 4,372,084,298
حجم معاملات 24 ساعته
$ 110,341,030
عرضه در گردش
1,453,909,565 STX
عرضه کل
1,818,000,000 STX


نوسانات و اطلاعات قیمت استکس (بلاک استکس)

هر واحد استکس (بلاک استکس) در این لحظه با قیمت 3.00 $، معادل 194,940 تومان معامله می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بازار ارز دیجیتال استکس (بلاک استکس)، معادل $ 4,372,084,298 است. حجم معاملات 24 ساعت اخیر این ارز دیجیتال نیز $ 110,341,030 بوده است. همچنین باتوجه به نوسانات این رمزارز در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز نسبت به روز گذشته 3.48% افزایش یافته است.
بسیاری از تحلیلگران و متخصصین فعال در بازارهای مالی بر این باورند که می‌توان از اطلاعات گذشتۀ قیمت استکس (بلاک استکس) یا هر دارایی دیگری برای پیش بینی آینده قیمتی آن استفاده نمود.
برای استفاده از اطلاعات گذشته قیمتی این رمزارز می‌توانید از نمودار موجود در این صفحه استفاده نمایید.

درباره استکس (بلاک استکس)

ارز دیجیتال استکس (Stacks)

استکس (Stacks) یک راه‌حل بلاکچینی لایه اول است که با هدف اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) در شبکه بیت کوین طراحی ‌شده است. با استفاده از پلتفرم استکس، قراردادهای هوشمند بدون تغییر هیچ‌ یک از ویژگی‌های قدرتمند خود، از جمله امنیت و ثبات، به شبکه بیت کوین منتقل می‌شوند.
برنامه‌های غیرمتمرکز، برنامه‌های متن‌باز هستند که توسعه‌دهندگان از طریق آنها می‌توانند اموری را انجام دهند که در یک برنامه معمولی امکان‌پذیر نیست. از آنجایی که استکس از بیت کوین به ‌عنوان لایه پایه جهت ثبت اطلاعات استفاده می‌کند، می‌توان مطمئن بود که داده‌ها در امن‌ترین بلاکچین موجود، یعنی بلاکچین بیت کوین، ذخیره می‌شوند.
پلتفرم استکس در ابتدا با نام بلاک استک (Blockstack) آغاز به کار کرد، اما در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی به Stacks تغییر نام داد تا این پروژه متن‌باز را از بلاک استک پی‌بی‌سی (Blockstack PBC) –شرکتی که پروتکل‌های اصلی را ساخته است– جدا کند. شبکه اصلی استکس ۲.۰ در ژانویه سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد.
استکس زبان برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند جدیدی به نام کلریتی (Clarity) را معرفی کرده که به لطف سینتکس بدون ابهام آن، به صورت ایمن و با کاربری ساده و آسان طراحی ‌شده است. از این زبان برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند محور، برای توسعه بلاکچین الگوراند (Algorand) نیز استفاده ‌شده است.
پلتفرم استکس با ارز دیجیتال STX پشتیبانی می‌شود. از جمله کاربردهای این ارز دیجیتال می‌توان به اجرای قراردادهای هوشمند، پردازش تراکنش‌ها و ثبت دارایی‌های دیجیتال جدید در بلاکچین استکس ۲.۰، اشاره کرد.
استکس به دنبال این است که نقاط قوت بیت کوین را، بدون نیاز به فورک یا تغییر بلاکچین اصلی، با قابلیت‌های اضافی توسعه دهد. برای انجام این کار، استکس از اتصال مستقیم به بلاکچین بیت کوین از طریق سازوکار اجماع اثبات انتقال (PoX) استفاده می‌کند. در این پروتکل اجماع، ماینرها برای ضرب توکن‌های STX جدید باید بیت کوین پرداخت کنند. علاوه بر این، در این مدل دارندگان توکن STX می‌توانند با ذخیره توکن‌های STX، به ‌عنوان پاداش بیت کوین رایگان دریافت نمایند.
قیمت ارز دیجیتال استکس در اکتبر سال ۲۰۱۹ در حدود ۰٫۲۱ دلار بود. به تدریج قیمت توکن STX کاهش پیدا کرد تا اینکه در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ توانست دوباره به قیمت گذشته خود بازگردد. با شروع سال ۲۰۲۱ و همزمان با رالی ارزهای دیجیتال، استکس هم سوار بر موج این بازار گاوی شد و در ۵ آپریل، قیمت Stacks توانست به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی ۲٫۸۲ دلار برسد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

2400 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments